Gå til innhold

Michelin X-Ice North XIN2 vs Nokian Hakkepelitta7 på E36??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer hvilket av de to piggdekkene, som delte førsteplassen i piggdekkstesten 2009, jeg skal velge til min 98-mod E36 316i. Begge dekkene er nye modeller i år.

Michelin X-Ice North XIN2 vs Nokian Hakkepelitta7?

Edit: Ser ut som Michelin X-Ice North XIN2 ikke leveres i 185/65x15 før etter nyttår. Føler at 205/60x15 blir litt bredt vinterdekk på E36?

Skrevet

jeg kjøpte nokian dekk til kjærra mi her om dagen... E46... er ikke helt fornøyd med styreresponsen på asfalt, ellers bra! noen andre som har samme synspunkt?

Skrevet
jeg kjøpte nokian dekk til kjærra mi her om dagen... E46... er ikke helt fornøyd med styreresponsen på asfalt, ellers bra! noen andre som har samme synspunkt?
Hvordan er retningsstabiliteten? Hakkepelitta7 piggdekk du har?
Skrevet

er hakkapelitta 7 jeg har ja...

ganske retningsstabile, men som sagt litt dårlig styrerespons...

men positivt, er at de er veldig lite bråk av dem!

Skrevet

Er det 185/65x15 du kjører?
Skrevet

Aktuelle dimensjoner er 185/65x15 og 205/60x15.

Ser ut som Michelin X-Ice North XIN2 ikke leveres i 185/65x15 før etter nyttår. Føler at 205/60x15 blir litt bredt vinterdekk på E36?

Nokian Hakkepelita7 leveres i 185/65x15.

Hvilken dimensjon i vinterdekk(pigg) bør jeg bruke på E36 316i, 185/65x15 eller 205/60x15?

Skrevet

Jeg kjører på Nokian Hakkapeliitta R (piggfri) som jeg kjøpte for noen uker siden. Er 205/50-17 på E46 og hittil er jeg meget fornøyd. Sporer ingenting, lite dekkstøy, og de aksellerer jo i motbakke i forhold til sommerdekkene :P Meget lav rullemotstand på disse dekkene, så forbruket sank betraktelig :) Sitter også overraskende bra på våt asfalt. Må fremprovosere hjulspinn for at det skal slippe. Og disse dekkene går for å være veldig bra på snø, så gleder meg til en vinter hvor jeg kommer frem de fleste steder.

Skrevet

Er det 185/65x15 du kjører?

195/65x15 mener jeg

Skrevet

Jeg skulle ha disse på originale stålfelger, så ville helst ha 185/65x15. Det ble derfor Nokian Hakkepelitta7.

Synest de bråker veldig i forhold til de tidligere piggfrie, men det er vel ikke til å unngå med piggdekk. Ellers mykt ved hard svinging, er vel dimensjonen som gjør det.

Har ikke fått prøvd de på glatta enda , men regner med det er der de har sin styrke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...