Gå til innhold

Bruke baderomssilikon rundt takluka på bilen, vil det skade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en skjev takluke som tar inn en del vann. Enten er det sprekk i taklukekassetten, eller så har drenneringsslangene ramlet av. Dette er noe jeg ikke blir å se på før til sommeren, men det ser jævlig stygt ut å kjøre med duck tape over takluka. Vil det gå bra å fuge igjen denne med blank silikon frem til i sommer?

Skrevet

Er jo fort gjort å sjekke etter sprekker,skjer vel som oftest rundt drenshullene i forkant,var vertfall det hos meg. Såg fint sprekken fra oversida,og pussa bare lett over før jeg smurte på tech7. Ellers går det vel å fuge igjen luka,den silikonen tror jeg kommer ganske lett av igjen...

Skrevet

Men det vil uansett komme vann inn i taket, da takluka og pakningen er såpass dårlig.

Må man ikke av med det innvendige taktrekket for å sjekke dette?

Skrevet

Ok,jeg tok d fra oversida,men tok ned hjørna på taktrekket for å sjekke at slangen var på. Tok bare ned solskjerm og dekselet på A-stolpen,så vippa jeg trekket litt ned,da så jeg slangen. Vær forsiktig så ikke trekket "knekker"..:-)

Skrevet
badrom silikon inneholder også stoffer som ikke er glad i lakk og metall. så det vil bli en rust bombe.
Fugemasse er beregnet på utvendig bruk. Er denne rust bombe på metaller også?
Skrevet
elektroteip er fint ;) Stivner ikke eller setter seg fast slik som gaffa gjør...

Elektro tape har vel ikke limeffekt i det hele tatt, eller tar jeg feil? Men den finnes vel ikke i transparent?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...