^th0mas^ Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 Har en skjev takluke som tar inn en del vann. Enten er det sprekk i taklukekassetten, eller så har drenneringsslangene ramlet av. Dette er noe jeg ikke blir å se på før til sommeren, men det ser jævlig stygt ut å kjøre med duck tape over takluka. Vil det gå bra å fuge igjen denne med blank silikon frem til i sommer?
Jås Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 Er jo fort gjort å sjekke etter sprekker,skjer vel som oftest rundt drenshullene i forkant,var vertfall det hos meg. Såg fint sprekken fra oversida,og pussa bare lett over før jeg smurte på tech7. Ellers går det vel å fuge igjen luka,den silikonen tror jeg kommer ganske lett av igjen...
^th0mas^ Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2009 Men det vil uansett komme vann inn i taket, da takluka og pakningen er såpass dårlig. Må man ikke av med det innvendige taktrekket for å sjekke dette?
Jås Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 Ok,jeg tok d fra oversida,men tok ned hjørna på taktrekket for å sjekke at slangen var på. Tok bare ned solskjerm og dekselet på A-stolpen,så vippa jeg trekket litt ned,da så jeg slangen. Vær forsiktig så ikke trekket "knekker"..
hauken Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 baderomssilikon er beregnet på innvendig bruk,den vill nok ikke holde tett lenge...
Sjøbuse Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 badrom silikon inneholder også stoffer som ikke er glad i lakk og metall. så det vil bli en rust bombe.
^th0mas^ Skrevet November 1, 2009 Forfatter Skrevet November 1, 2009 Så da er det ingen andre måter å holde bilen tett på utenom tape?
Glenno Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 badrom silikon inneholder også stoffer som ikke er glad i lakk og metall. så det vil bli en rust bombe. Fugemasse er beregnet på utvendig bruk. Er denne rust bombe på metaller også?
ubulence Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 http://www.novatech.as/Default.aspx?ID=320&ProductID=PROD474 Jeg la på denne på min forige bil. Men vært å nevne at den er et helvete å få av, i tilegg til at lakken kan bli "blass". Vet ikke hvordan det er med rust her, jeg hadde den på ca 6mnd.
Sturlis Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 elektroteip er fint Stivner ikke eller setter seg fast slik som gaffa gjør...
^th0mas^ Skrevet November 1, 2009 Forfatter Skrevet November 1, 2009 elektroteip er fint Stivner ikke eller setter seg fast slik som gaffa gjør... Elektro tape har vel ikke limeffekt i det hele tatt, eller tar jeg feil? Men den finnes vel ikke i transparent?
bmwhans Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 Har ikke vurdert å bytte driten med en gang da!
hauken Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 De er vell bare å ta kontakt med en biloppretter så får du vite hva du bør bruke...
Sturlis Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 Jo, elektroteip limer den... Men som de andre her sier, hvorfor ikke bare fikse dritten isteden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå