Eivinos Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 Har funnet ut hvorfor bilen fusket, var den 1. coilen(lengst fremme). Gikk på tomgang og fusket som bare det.. Så koblet jeg den ut og plutselig gikk den rent og fint.! Kjørte meg en tur sånn og når jeg skulle dra på så lugget den. kan det være flere som er gåen? eller bare forde jeg kjører på fem? Er det noe risiko og kjøre med den ene coilen plugget ut egentlig? Eivind
Fliid Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 Kjører du kun på 5 får du mye uforbrent bensin i forbrenningskammer og kan ende med havari på aktuell sylinder. For ikke å glemme all den bensinen som havner ned i oljen. Sklir pent å pyntelig mellom stempelring og sylindervegg, for så å havne i oljen og tynne den ut. Dårlig smøring i tørr bensin. Kan være flere som fusker, en sekser motor går ikke rent å fint på 5 sylindere. Uansett.. : ) Men bytt den coilen du mener er defekt og prøv bilen da. Kan være flere som er defekte, men det merker du ikke før du har en motor som går på alle 6 sylindere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå