Robin Alexander Laumb Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 Hei, Jeg driver for tiden å ser på en større bil jeg kan ha i tillegg til A4 Cab'n min da jeg trenger en familiebil ved siden av sommerbilen.. Har sett på en X5 fra 2000 som ligger på finn med grønne skilter og 290'000km på klokka. Setene kan jeg sette inn avgiftsfritt til neste år, så det passer perfekt - men sånn ellers - er det noe kjente feil på disse bilene? Noe jeg burde tenke over og noe som virkelig stritter i mot at jeg burde kjøpe en som kanskje har gått 100'000km mindre? Tenker, om jeg kjøper en som har gått mindre, eller om jeg kjøper denne - kommer jeg til å måtte ut med mer reperasjoner og vedlikehold på en som har gått 150'000km og begynner å bli sliten, eller en som har gått 290k'km og kanskje har det værste byttet? Takker for tips ang. disse bilene og forskjellige motorvalg og vedlikehold!
bmwmaxi Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 Det er vel den med 4,4 literen du viser til her. Modelen med V8 har et kjempeproblem med at girkassa rykker. Den er sikkert byttet minst en gang på denne. Har X5 selv og er kjempefornøyd men den, hadde vært dyr og ha hvis jeg ikke skrudde alt selv. Alt du trenger og vite finner du her. http://www.xoutpost.com
hauken Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 En annen ting å tenke på er hva bilen er verd om noen år når du skal selge og km standen nærmer seg 400,hvem vil kjøpe da?
Robin Alexander Laumb Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 Er http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19650902 som det er snakk om. krever litt arbeid - litt lakk og mest sannsynlig en del slitasjedeler alà foringer osv.. Girkassa som står i står det at har gått 150k'km, så denne er nok byttet og er på vei mot en ny 150k'km slutt? Eller holder de som det blir byttet til bedre? Takk for tipset ang. den andre siden, skal se litt mer der inne. Når det gjelder annenhåndsverdi på bilen når den har gått 400k, så er ikke det det største problemet da jeg mest sannsynlig kommer til å beholde denne bilen til den skal skrotes mtp. kilometer, alder og prisen (den er jo ikke direkte dyr slik den står nå!). Noen spesielle ting utover dette dere vet jeg burde være obs på - eller er jeg tusen ganger bedre i det om jeg kjøper en som har gått 180k'km f.eks. til 100'000kr mer? Kommer jo lang i preventivt vedlikehold med de 100k...
JorgenM Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Min 02-modell 4,4i fikk girkassa skiftet på 100k km, har nå gått 150k. Betalte 400k for min. Har kun hatt den i 2-3 mnd så ikke nok erfaring til å uttale meg egentlig. Den der må uansett være et godt kjøp og du får en bil som er _ekstremt_ herlig å kjøre. Regn med 1,2 liter på mila
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå