Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Det fine er om jeg får informasjonen. Da kan guiden endres. Guiden stemmer, men har opplevd at BMW har gjort litt her, og gjort litt der. Så på noen biler blir det feil. Det er av den grunn at det ikke står oppført farger på ledninger i guide, kun plasseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått ett lite problem igjen. :lol:

når motoren var ute satte jeg på m20 svinghjul og starter( og mindre bolter)

da jeg satte inn motoren måtte jeg ut med kassa igjen får og dreie ned svinghjulet litt da det var veldig liten klaring(viss den var noe klaring).

da vi skulle prøve og starte igjen da får vi ikke starteren til og ta tak på svinghjulet. Den tok tak før vi tok ut kassa men ikke nå som vi har satt den inn igjen! prøvd og vri og bikke i alle mulig veier, hatt ut starteren får og dobbeltsjekke at den slår ut, og bippa frem at den får strø så den slår ut. virker bare som den ikke treffer på svinghjulet lenger. noen som kan ha noe aning? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått ett lite problem igjen. :lol:

når motoren var ute satte jeg på m20 svinghjul og starter( og mindre bolter)

da jeg satte inn motoren måtte jeg ut med kassa igjen får og dreie ned svinghjulet litt da det var veldig liten klaring(viss den var noe klaring).

da vi skulle prøve og starte igjen da får vi ikke starteren til og ta tak på svinghjulet. Den tok tak før vi tok ut kassa men ikke nå som vi har satt den inn igjen! prøvd og vri og bikke i alle mulig veier, hatt ut starteren får og dobbeltsjekke at den slår ut, og bippa frem at den får strø så den slår ut. virker bare som den ikke treffer på svinghjulet lenger. noen som kan ha noe aning? :D

Du må jo ta av girkassen og sette starteren i fastmontert posisjon og se om den liner opp med startkransen på svinghjulet. Da ser du jo evt hvor hen og hvor stort avviket er..

Har bilen din innsprut orginalt trenger du ikke å legge opp ekstern strøm til bensinpumpe, da bruker du orginalopplegget. Evt kan du strekke tykkere dimensjon på kablene om pumpa krever det.

Vil også nevne at det er de som setter bensinpumpa på egen strømkrets med fysisk bryter (uten rele i kretsen). Det er noe jeg ikke vil anbefale, for om du råker ut for en ulykke og ikke får skrudd av bensinpumpa mens bilen ligger opp ned. Du vil ikke ha bensinpumpa gående da.. :bom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et litt rart problem med bilen til Joel KV ang bensinpumpa. Måler 12v konstantstrøm og 12v ved tenning til i releholderen til bensinpumpa ved styreenhet. Men så fort vi setter i et rele, så forsvinner 86 (styrestrøm fra tenningslåsen). Hvorfor skjer dette? Må jumpe rele fra 30 til 87 for å få i gang pumpa.

Håper noen kjenner til dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke tilfelle. Vi måtte legge opp et nytt rele. Vi målte oss frem til at styrestrøm fra tenninga ikke klarte belastningen når man skrudde på tenninga og relè egentlig skulle slå over.

Veldig rart egentlig, men det var ihvertfall tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"There's good news and bad news," the divorce lawyer told his client.

"I could sure use some good news," sighed the client. "What's it?"

"Your wife isn't demanding that your future inheritances be included in the settlement."

"And the bad news?"

"After the divorce, she's marrying your father."

No money no way in real life,no gold no way in game!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg har et elnett fra en m50b25 og et løst e30 stikk fra en 320 prelift, det skal sitte i en 90 mod(facelift) e30.

Bør jeg bruke det løse stikket(fra prelift) eller må jeg bruke facelift (316) stikket? facelift stikket er jo fra en 316 så vet ikke jeg om jeg kan bruke det i og med at det er en 4er.

Eller blir det rett og bruke et prelift stikk på M50 motornettet og koble det opp mot prelift skjema. og koble det til i min facelift bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...