Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

To spørsmål! ^^

Angående å bruke ledningsnettet fra m50b25 i m20b20 bil! Hva skjer med lambda sonde? Er det liksom bare i motorledningsnettet så det trenger jeg ikke tenke på?

Og angående girkasse, hvis jeg bruker motor fra en e34... kan jeg da bruke tilhørende girkasse?

Mulig dette står en plass, og isåfall beklager jeg dårlige leseevner ^^

mvh Ole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda trenger du ikke å bry deg om. Best å bruke e34 girkassen og tilhørende clutch osv. Men da må du ha e30m3 eller e36 328 mellomaksling.

Jeg driver å dreier å freser hardyovergang i alu sånn at du kan bruke orginal mellomaksling, PM om det er av interesse ;)

Den skal jeg se bilder av, mister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda trenger du ikke å bry deg om. Best å bruke e34 girkassen og tilhørende clutch osv. Men da må du ha e30m3 eller e36 328 mellomaksling.

Jeg driver å dreier å freser hardyovergang i alu sånn at du kan bruke orginal mellomaksling, PM om det er av interesse ;)

Den skal jeg se bilder av, mister.

Det skal du få vetdu, reiser på jobb senere i dag, tar med kamera så kan vi se om det ikke blir litt bilder :)

Må Man bruke E28 motorputer? Kan man bruke E30 motorputer?

Men må ikke, kan bruke e34 også, de er ganske høye og eksentriske. Beste er å få taki en liten bremsekraftforsterker og bruke orginale m20 motorgummi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med bensin sjøl jeg. klemmer jeg igjen returen går bilen som den skal. er denne åpen så frar ikke bilen som den skal på høye turtall. bare går og bobler og vil ikke opp i sperra. har prøvd både 3 nye pumper. dyserekke og ny btr. noen som har peiling her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tatt vekk alle for og teste det. bytta alle følere, nye plugger, nye coiler, ny lmm og bytta hjerne. 3 forskjellige bensinpumper(nye) el nett sjekka 100 ganger og stemmer. den går helt strøkent opp til 3500-4000rpm. over der bobler den og drar sykt tungt vil ikke opp i sperra sånn som den skal. kan det være at den har tanna over ei tann eller 2 på kjede a? hører ikke noe rasling av strammern og den er tett og fin uten lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at vakùum slangen fra BTR til innsug er hel og koblet til? Klemmer du sammen retur , da får du mottrykk og derav endrer trykk. Som du nok forstår, så tror jeg, selvom du har prøvd, at trykket er feil.

vakum slangen til btr var d hull i så den bytta vi. samma med btr. skjer fortsatt samma når jeg klemmer igjen retur så går den fint og helt som den skal. spørsmålet mitt da er de sånn at bensinpumpa må gå igjennom org lednet? denne er i dag på eget rele og bryter. skal jo ikke ha noe og si det for den skal jo bare levere et visst trykk fram på dyserekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...