Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jeg like så godt bruke et ledningsnett fra en m50 e34 med simens tenningsannlegg? Eller må det vere fra e36? :)

Takk for svar.

Ja tenker du kan det ;) Bare det er M50 ledningsnett + hjerne som tilhører ledningsnettet ;)

Okey, flott :) Har kjøpt meg en m50b20 vanos idag, som skal i touringen. Håper på å få den godkjent, for så å helder oppgradere med noe grommere seinare :wink:

Men hvordan gjør jeg det med sikringsboksa da? Mulig jeg spør litt dumt nå, har ikke sett så alt for mye på det enda. Må vell flytte over sikringsboksa fra e30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringsboksen skal du ikke borti. Du må finne ut hvilke ledninger som skal på hvilken pin i motorstikket, så er det bare å fyre opp når det er riktig. Det er motorledningsnettet som byttes ut, ikke ledningsnettet i bilen.
ja veit at det er motorledningsnette som skal byttast ut. Trudde sikringsboksa hang på motornette, men såg det nå at det var feil :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg like så godt bruke et ledningsnett fra en m50 e34 med simens tenningsannlegg? Eller må det vere fra e36? :)

Takk for svar.

Ja tenker du kan det ;) Bare det er M50 ledningsnett + hjerne som tilhører ledningsnettet ;)

Okey, flott :) Har kjøpt meg en m50b20 vanos idag, som skal i touringen. Håper på å få den godkjent, for så å helder oppgradere med noe grommere seinare :wink:

Nice :D Jeg kjøpte meg M50B25 for noen uker siden ;) Jeg har ikke Vanos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ved montering av ZF-kasse i E30, skal det brukes E36 eller E30 girkasseforinger, og hvordan er det med giroverføringen? må den kortes inn?

Spørs vel hvordan bil ZF kassen kommer ifra?

Min ZF kasse var ifra den gamle M20 motor'n som allerede satt i E30 da jeg kjøpte den.

Da handlet jeg girkasseforinger til E30. Giroverføringen og girkassetraversen passa rett på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet kasse fra den gamle getragen som sitter på m20 til den som sitter på m50 . tok girkasse fra en 525 e34, men får ikke sammens mellomaksel(fra e30 320) og girkassa. Virker som girkassa eller mellomakslingen er 3cm får lang så har ikke sjans og få den på. e36 og e34 getrag kasse er vel like? så dette skal jo gå?

Dette er en e30 med m50!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...