Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var litt på Koed og så på Motorfester hva skal jeg egentlig velge der ? Siden den ene er fra Touring og den andre er fra Limousine. og hvem skal jeg ha siden det er metall og gummi der og de er helt ulike ? :S Kanskje utrolig dumt spørsmål men vil være helt sikker. Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet kasse fra den gamle getragen som sitter på m20 til den som sitter på m50 . tok girkasse fra en 525 e34, men får ikke sammens mellomaksel(fra e30 320) og girkassa. Virker som girkassa eller mellomakslingen er 3cm får lang så har ikke sjans og få den på. e36 og e34 getrag kasse er vel like? så dette skal jo gå?

Dette er en e30 med m50!!

Med den kassa må du vel ha mellomaksel fra E30 325.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt på Koed og så på Motorfester hva skal jeg egentlig velge der ? Siden den ene er fra Touring og den andre er fra Limousine. og hvem skal jeg ha siden det er metall og gummi der og de er helt ulike ? :S Kanskje utrolig dumt spørsmål men vil være helt sikker. Takker for svar :)

Det skal være en med metall på høyre side og gummi på venstre (hvis jeg husker riktig høyre/venstre)

Er det andre på touring? Jeg har brukt fra sedan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt på Koed og så på Motorfester hva skal jeg egentlig velge der ? Siden den ene er fra Touring og den andre er fra Limousine. og hvem skal jeg ha siden det er metall og gummi der og de er helt ulike ? :S Kanskje utrolig dumt spørsmål men vil være helt sikker. Takker for svar :)

Det skal være en med metall på høyre side og gummi på venstre (hvis jeg husker riktig høyre/venstre)

Er det andre på touring? Jeg har brukt fra sedan!

Takk :) Men er det alt som fester motoren ? Skal det ikke være stål fester ellernoe som holder motoren ? Litt rart visst gummi holder motoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt på Koed og så på Motorfester hva skal jeg egentlig velge der ? Siden den ene er fra Touring og den andre er fra Limousine. og hvem skal jeg ha siden det er metall og gummi der og de er helt ulike ? :S Kanskje utrolig dumt spørsmål men vil være helt sikker. Takker for svar :)

Det skal være en med metall på høyre side og gummi på venstre (hvis jeg husker riktig høyre/venstre)

Er det andre på touring? Jeg har brukt fra sedan!

Takk :) Men er det alt som fester motoren ? Skal det ikke være stål fester ellernoe som holder motoren ? Litt rart visst gummi holder motoren ;)

Du skal ha alt dette (motorfestebraketter trenger du ikke handle om du har motor fra E36).

Du trenger to stk av motorputene (www6496). De er like på begge side, men du legger spacerskiva som er avbildet nederst på sjåførside.

xjkf8v6uulwfin5kkozj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve labbene, originalt E36

Jeg ville bruke de stiveste motor gummi (E28 535 vris 180grader)og gir gummi (E21 323) du får uten å gå for poly foringer.

Dette for å få minst mulig bevegelse på motoren, det er TRANGT til vifte,(og BFK)

Med dette får du også motoren lengst ned. (må ha IX BKF og hovedsylinder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Men er det alt som fester motoren ? Skal det ikke være stål fester ellernoe som holder motoren ? Litt rart visst gummi holder motoren ;)

Du skal ha alt dette (motorfestebraketter trenger du ikke handle om du har motor fra E36).

Du trenger to stk av motorputene (www6496). De er like på begge side, men du legger spacerskiva som er avbildet nederst på sjåførside.

xjkf8v6uulwfin5kkozj.jpg

De motorputene (www6496) kan jeg heller bruke motorputene fra E36 ? og kan jeg lage den " Skiva" selv? :) Takk for svar igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Men er det alt som fester motoren ? Skal det ikke være stål fester ellernoe som holder motoren ? Litt rart visst gummi holder motoren ;)

Du skal ha alt dette (motorfestebraketter trenger du ikke handle om du har motor fra E36).

Du trenger to stk av motorputene (www6496). De er like på begge side, men du legger spacerskiva som er avbildet nederst på sjåførside.

xjkf8v6uulwfin5kkozj.jpg

De motorputene (www6496) kan jeg heller bruke motorputene fra E36 ? og kan jeg lage den " Skiva" selv? :) Takk for svar igjen :)

Hvis du vil tilpasse minst mulig handler www6496 putene. Skiva kan du lage selv om du vil ja. eller shimse opp med noe annet. er bare får å få litt klaring til bfk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med mitt S50 i E30 prosjekt, og jeg fant ut i dag at det å flytte motorlabbene frem på fremste hullene ikke er mulig.

For det første: Traversen krasjer med sumpen på bunnpannen(E34 M50)

For det andre: Motoren kommer 15 cm for langt bak.

For det tredje: De fremste hullene i blokken på venstre siden har feil avstand i forhold til hullene på motorlabben.

Dette er S50 labber og ja jeg ser de har andre delenummer enn M50, men jeg er ganske sikker på at disse er lik..

Noen som har noe info/erfaring om dette?

Jeg målte meg frem, at om labbene står plassert på de bakerste hullene(orginalt), så vil jeg bare få 2 cm klaring mellom fremkant motor til org radiator(uten viskose kobling) og 1,5 cm klaring fra torpedovegg :o

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med mitt S50 i E30 prosjekt, og jeg fant ut i dag at det å flytte motorlabbene frem på fremste hullene ikke er mulig.

For det første: Traversen krasjer med sumpen på bunnpannen(E34 M50)

For det andre: Motoren kommer 15 cm for langt bak.

For det tredje: De fremste hullene i blokken på venstre siden har feil avstand i forhold til hullene på motorlabben.

Dette er S50 labber og ja jeg ser de har andre delenummer enn M50, men jeg er ganske sikker på at disse er lik..

Noen som har noe info/erfaring om dette?

Jeg målte meg frem, at om labbene står plassert på de bakerste hullene(orginalt), så vil jeg bare få 2 cm klaring mellom fremkant motor til org radiator(uten viskose kobling) og 1,5 cm klaring fra torpedovegg :o

Takker for svar :)

Stemmer det, jeg også lurte fælt når jeg leste det. Bare mål deg frem det gjorde jeg. Husker ikke helt hvor mine står, men er hvertfall ikke fremre hulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...