Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips om hva slags foandringer som må gjøres med S50B32 bunndelen?

Jeg skulle i utgangspunktet ha S50B30 ned i E30a, og den kjøpte jeg E34M50 bunpanne og pickup til, men

i B32n er det en annen oljepumpe og pickupsystem..

Takker for svar :)

ddoyufjap1hd3qga6caf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke passer fra etter 92, da sliter jeg :(

Fra etter 92 passer det vell. Er jo det som er brukt i guiden.

Men mitt spørsmål var egentlig om det er finst to forsjellige m50b20. Før og etter 92? Om det er forsjell på el-nett også kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mtp. el-nett, ja.

De tekniske løsninger, mtp bunnpanne, pickup osv. er uendret fra oppstart av M50 produksjon til sluttproduksjon.

Store forandringer med el-nett da? Like greit å bytte el-nett?

Ser feks. at i guiden skal en bytte ut sensoren som har to pinner. Men jeg bestilte den som det står delenr til i guiden, og den passer kun på den sensoren på m50 som har 1 pinne fra før, altså den innste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp føler E30, er for instrument. Så det skal ikke være noe problem. Har kun dokumentasjon på el-nett etter 92. Så el-nett før 92 har jeg ikke skjemaer for. Ingenting er garantert i denne guiden, men at det ikke er likt, det tviler jeg personlig på. Så det er nok bare å kjøre på på det nettet du allerede har. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp føler E30, er for instrument. Så det skal ikke være noe problem. Har kun dokumentasjon på el-nett etter 92. Så el-nett før 92 har jeg ikke skjemaer for. Ingenting er garantert i denne guiden, men at det ikke er likt, det tviler jeg personlig på. Så det er nok bare å kjøre på på det nettet du allerede har. : )

Men er det den bakerste sensoren som skal byttest ut?

Okey, da prøver jeg. Vist ikke har jeg et siemens nett liggende :wink:

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker jeg ikke. Står pinnenummer i guiden (sikkert likt som etter 92) så ser du hvilke farger so skal brukes til temp-instrument, ser du da på ledninger på følere i topp, så vet du da raskt hvilken av de to følerene som skal byttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir aldri noe kluss så lenge man flytter om de riktige pin'ene, og evt strekker opp til det som mangler. Mulig du må bygge om fra rektanguløær motorkontakt til rund 20 polers. Bare å se på motorkontakten i bilen din det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt ut bremsekraftforsterkeren av min e30 320iA fordi jeg tenkte jeg skulle bytte til en fra 325iX. Så lurte jeg da på om noen hadde noen bilder av en sånn bremsekraftforsterker jeg trenger og om noen kan beskrive den litt så jeg veit hva jeg leiter etter??

Mvh Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...