Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

har nå så og si fullført mottor bytt til m50 b20, prøver å starte men får ikke noe tenning/gnist i mottor

så snakket med han jeg kjøpte mottor av så finner vi ut at det var startsperre på den bilen som mottor kommer oginalt ifra :evil:

noen som kan hjelpe meg med en løsning for å få fjernet startsperre eller noe slikt?

Takker veldig for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt rask! Du klipper ledning 7 om du putter motor uten startsperre i bil med ews!

Du må ha nøkkel, ews og hjerne fra donorbilen, også koble opp ews. Dette står vel forklart flere steder :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke strøm til DME fant jeg ut nå :S

så har jeg finni ut at sikkring nr9=15a i sikkringsboks på e30 ryker så fort jeg vrir nøkkel til trin 2 tenning, i instruksjons bok står det at den sikkringen er til mottor-el.

noen som kan ha peil på hvorfor den sikkringen ryker? og kan det være årsaken til at DME ikke får noe strøm?

takker veldig for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke strøm til DME fant jeg ut nå :S

så har jeg finni ut at sikkring nr9=15a i sikkringsboks på e30 ryker så fort jeg vrir nøkkel til trin 2 tenning, i instruksjons bok står det at den sikkringen er til mottor-el.

noen som kan ha peil på hvorfor den sikkringen ryker? og kan det være årsaken til at DME ikke får noe strøm?

takker veldig for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg litt kanskje? Har nylig montert M50 i en 92 e30 cab og har en litt merkelig el feil etter oppkobling. Når tenningen på bilen står på så fungerer el vinduene og el vifta i kupeen, men så snart motorn starter så får verken vinduer eller vifte strøm. Noen som vet hva som er kobla feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg litt kanskje? Har nylig montert M50 i en 92 e30 cab og har en litt merkelig el feil etter oppkobling. Når tenningen på bilen står på så fungerer el vinduene og el vifta i kupeen, men så snart motorn starter så får verken vinduer eller vifte strøm. Noen som vet hva som er kobla feil?

Problem løst.

Må huske å koble unloader releet riktig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...