Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har ett problem, kjøpte meg en motor ifra en 525 IX Non vanos 92 mod og swappet over i e30'n som er en 318is orginalt 1990 mod. Men det som skjer når jeg vrir om tenninga på punkt 2 er at bensinpumpa ikke starter en gang for å få trykk på fuelrailen.

Får helder ikke starteren til å gå og pumpene starter ikke en gang nor jeg vrir om tenninga i punkt 3. Er alså ingen respons bare at noen rele klikker inn nor jeg vrir tenninga.

Og ja har koblet om i motorstikket brukte dette:

Koblingskjema blir som følger for e30 09/87 til produksjonslutt til m50/s50b30..Skjemaet som står i m50 i e30 guiden. Har ikke gjort noe annet en å stikke om motorkontakta, tror ikke jeg må gjøre noe mer en det nor det kommer til elektronikk?

Trenger råd fortest mulig!

problem solved, var feil i motorstikk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Hallo. Jeg sliter litt med og få liv i E30'n etter at jeg satt S50B32 i den. Aller først kobla jeg med EWSII og nøkkel, men da var det ikke tegn til liv i det hele tatt, så da tok jeg utgangspunktet i at den ikke gjenkjente nøkkel.

Etter en stund bestemte jeg meg for og kjøpe ny styreenhet med EWSII delete og oppgrad. Av Eirik Viste. motor kinner fortsatt ikke, men hvis jeg tvangskjører starter hører jeg dyser "tikker" , men ingen gnist over plugger.

Jeg har brukt koblingsskjema for E30 09/87 til produksjonsslutt da min e30 er en 89 mod. Og at denne skulle fungere fint for ombygg til s50.

Jeg lurer litt på om jeg kanskje har misforstått noe?!?

Aller først lurer jeg på om det skal være en kontakt med tre ledninger på, over hanskerommet som det står forklart?

Jeg finner nemlig ikke den.

(Mulig jeg fjernet den når M20'n ble tatt ut)

Noen som har gjort dette før og har litt tid til overs og kan gi meg litt veiledning??

Gjerne over tlf om det skulle vært mer aktuelt. 93047711

Mvh.

Patrick Lunaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er bra. da kan jeg utelukke den. Takk :)

Må jeg koble oljenivå føler for at den skal kinne og få gnist over plugger? eller er det en sikkerhet sånn at bilen stopper hvis den går tom for olje?

Nei du må ikke koble den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg anbefale deg å se over alle koblingene en gang til, nøye! Utrolig lett å butte om på to ledninger!

Deretter, sjekk jording(er) og rele.

Er problemet at det ikke er noe liv i det hele tatt? Motor går ikke rundt? Har du styrestrøm til startrele?

Sjekka opp mot koblingsskjema som står i denne tråden og det ser greit ut.

Motor kinner ikke når jeg vrir om på nøkkel. Tvangskjører jeg starter så hører jeg dysene tikker, men ingen gnist over plugger.

Skal i verkstedet på tirsdag så da blir det en ny runde med feilsøking.

mvh.

Patrick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg anbefale deg å se over alle koblingene en gang til, nøye! Utrolig lett å butte om på to ledninger!

Deretter, sjekk jording(er) og rele.

Er problemet at det ikke er noe liv i det hele tatt? Motor går ikke rundt? Har du styrestrøm til startrele?

Sjekka opp mot koblingsskjema som står i denne tråden og det ser greit ut.

Motor kinner ikke når jeg vrir om på nøkkel. Tvangskjører jeg starter så hører jeg dysene tikker, men ingen gnist over plugger.

Skal i verkstedet på tirsdag så da blir det en ny runde med feilsøking.

mvh.

Patrick

Håper du finner ut av det, da jeg holder på med samme prosjekt selv.. Skriv gjerne hva du finner ut og ikke :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekka alle koblinger og jordinger - Ok!

Det klikker i rele til starter, men ingen styrestrøm på starter.

problemet er fortsatt ingen gnist over plugger og starter slår ikke inn.

Er det eventuelt noe på det orginale nettet på E30 som kødder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...