Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg helt eksakt hvilke ledning som skal inn i hverandre?

Leste Guiden opp og ned nå og det er noe ang. S50B32 i E30, men føler det blir litt forvirrende da det er litt E30 M3 og div. som blir nevnt.

Jeg kobler 96mod S50B32 UTEN EWSII i E30 89mod. 320 vel og merke.

mvh.

Patrick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg helt eksakt hvilke ledning som skal inn i hverandre?

Leste Guiden opp og ned nå og det er noe ang. S50B32 i E30, men føler det blir litt forvirrende da det er litt E30 M3 og div. som blir nevnt.

Jeg kobler 96mod S50B32 UTEN EWSII i E30 89mod. 320 vel og merke.

mvh.

Patrick

Bruk den der det står 09/87 til produksjonslutt til m50/s50b30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg helt eksakt hvilke ledning som skal inn i hverandre?

Leste Guiden opp og ned nå og det er noe ang. S50B32 i E30, men føler det blir litt forvirrende da det er litt E30 M3 og div. som blir nevnt.

Jeg kobler 96mod S50B32 UTEN EWSII i E30 89mod. 320 vel og merke.

mvh.

Patrick

Bruk den der det står 09/87 til produksjonslutt til m50/s50b30.

Har du brukt det og fått start?

Jeg vil være 100% sikker på at det stemmer og at jeg kan feilsøke videre på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg helt eksakt hvilke ledning som skal inn i hverandre?

Leste Guiden opp og ned nå og det er noe ang. S50B32 i E30, men føler det blir litt forvirrende da det er litt E30 M3 og div. som blir nevnt.

Jeg kobler 96mod S50B32 UTEN EWSII i E30 89mod. 320 vel og merke.

mvh.

Patrick

Bruk den der det står 09/87 til produksjonslutt til m50/s50b30.

Har du brukt det og fått start?

Jeg vil være 100% sikker på at det stemmer og at jeg kan feilsøke videre på noe annet.

Ingen som hadde svar på det altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går utifra det Siden det er plug and play i motorkontakt i e36 med b30 til b32. Så jeg går utifra at det Skal funke. Men er jo ikke verre enn å prøve.

Det er det jeg mener også, men blir veldig i tvil da jeg kjørte donorbilen i 2 dager for og utelukke evt. feil før d-mont.

Flytta over motor, kjøpt ny styreenhet med EWS II delete og skjøta motorkontakt etter guiden.

Det eneste jeg har til overs er den plussen (+) som skal til den org. sikringsboksen i E36.

Sjekka enda litt mer rundt det på torsdag og da fant jeg også ut at start relé slår inn på hakk 2 på tenninglåsen og "durer". fortsatt ingen styrestrøm på starter. Mulig det kan være relé?

Det sitter vel 2 dioder i det relé også?

Jeg MÅ finne ut av det for klarer ikke gjøre noe annet med bilen før jeg VEIT at det er iorden og at den starter ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

"jeg har lest hele tråden en gang for lenge siden.

mente å lese att starteren må flyttes inn med m8 bolter ved bruk av m20 svinghjul.

stemmer dette?

leste nå på ett svensk forum at det ikke trengtes :p"

Jeg har ikke gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenker å få en M50 oppi E30 min, men har ett par kjappe spørsmål

Er det best å få tak i en som stammer fra E36 eller E34? Siden bunnpannen må komme fra E34, er vel det kanskje best?

Men denne guiden, gjelder det E36 ledningsnett til E30 nett, eller blir det samme opplegg med E34 motorledningsnettet?

og, føler de fleste som setter M50 motor i E30 sin, er non-vanos. Noe grunn til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forskjell på hvor du henter motoren fra. På e34 må du bytte motorfester til e36, ved bruk av e36 motor må du ha e34 bunnpanne så da er du like langt

El-nett er samme på e34/e36 så ingen forskjell her heller :) Hvorfor folk velger non-vanos kan jeg ikke svare på dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER ikke lednings nettet kortere til hjernen fra E34?

Problem å sette hjernen på opprinnelig plass?

Ingen problem det der mr :) Har en m20b25 som stammer fra e34 i e30en. Akkurat passe langt nok til å putte inn i hanskerommet :) Har bare ikke giddi å gjort det da motoren skal ut igjen om få dager :)

k9mzky3imfq2p1wqkg8l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...