Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Lag en egen tråd om temaet. Da det gjelder M20 i en bil som orginalt ble levert med M20. Denne tråden er ikke tiltenkt som en generell E30 tråd. Har ingen oversikt over motorkontakten på en E34 med M20 i forhold til E30 facelift, pr dags dato. Rekker desverre ikke lage en på en stund heller..

Lager du en egen tråd så er sjansen for at du får de svarene du ønsker (rett masse ser din tråd) , større enn å føre en dialog angående problemet i denne M50 tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takker for svar. Finnes det noen andre alternativ til understell? Har man mulighet til å legge inn coilovers i søknaden og fortsatt ha lik sjans for å få det godkjent? Eller burde man kjøre komplett E30 M3 understell, og så godkjenne ting som coilovers i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Håper på hjelp!

Har satt inn en 325ix br.kr.forsterker i e30 m m50. Dette passer dårlig. kontakten på TPS og hele innsugsbelgen kommer i veien for bremsevæske resorvaret.. Noen som har forslag? klødd meg til blods i hodebunnen i kveld..

Jeg har byttet motor fra m50 non vanos til m50 med vanos. Den nye motoren er fra en E36 325 AUTOMAT! Vil dette ha noe å si for koblingen i e30 manuel? trenger jeg noe styrebokser til automat/vanos? (Tror s50 har vanos styreboks?)

Trenger hjelp og håper på svar raskt! Skal på bmw treff på søndag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på hjelp!

Har satt inn en 325ix br.kr.forsterker i e30 m m50. Dette passer dårlig. kontakten på TPS og hele innsugsbelgen kommer i veien for bremsevæske resorvaret.. Noen som har forslag? klødd meg til blods i hodebunnen i kveld..

Jeg har byttet motor fra m50 non vanos til m50 med vanos. Den nye motoren er fra en E36 325 AUTOMAT! Vil dette ha noe å si for koblingen i e30 manuel? trenger jeg noe styrebokser til automat/vanos? (Tror s50 har vanos styreboks?)

Trenger hjelp og håper på svar raskt! Skal på bmw treff på søndag..

Bremsekraftforsterker:

Pre face iX har stor forsterker

Facelift iX har litt mindre forsterker enn standard E30 2hjulstrekk.

Du kan enkelt bruke den orginale, MEN da må du bruke E36 motorfestelabber og E28 535 motorfestegummi (63,5mm høyt) + 15mm spacerskive på sjåførside. Da går alt klart med orginal forsterker.

Er ikke akkurat rakettforskning.

Et alternativ er å ta VW Golf 1 /Jetta forsterker, den er kjempeliten ,og går på nesten uansett. Må bare kappe staven som går fysisk tilbake til pedalen 4-5cm (5,5cm?) for å få riktig lengde, og sveise den sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...