Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Halbakken, gassfoten din bestemmer det. Om du skal være slure"sjef" så varer den ikke. Kjører man, så varer den.

Kentivar; BMW finner de enkelt for deg. Jeg leter i katalogen, men husker ikke hvilket bilde som er det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en sånn føler inni motoren, som man kobler til i motorkontakten. Dette er vel vanlig to-pol denne giveren, så den kan nok sikkert legges i separat krets, og som jeg ønsker, kobles til en diode/bryter som skal blinke og pipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fliid! Ser du kan svare på det meste her sånn :)

Jeg har en 90mod Bme e30 320 touring som jeg akkuratt har blitt ferdig med ogkonvertert til manuell giring(260 Getrag) Kjørt 1 uke med den til i dag da jeg fikk motorras. Har ikke rekt og se på saken enda men trolig regreim som har ryki.

Da har jeg tenlt litt og har ikke veldig lyst og kjøpe så alt formye mere, men viss jeg får tak i en 525 m50 motor, vill den passe like fint som en 325 m50 motor med med 525 bunnpanne og olje sil? og kan jeg bruke den 260 kassa, m20 svinghjul og starter som jeg har? =)

Mvh. Joel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fliid! Ser du kan svare på det meste her sånn :)

Jeg har en 90mod Bme e30 320 touring som jeg akkuratt har blitt ferdig med ogkonvertert til manuell giring(260 Getrag) Kjørt 1 uke med den til i dag da jeg fikk motorras. Har ikke rekt og se på saken enda men trolig regreim som har ryki.

Da har jeg tenlt litt og har ikke veldig lyst og kjøpe så alt formye mere, men viss jeg får tak i en 525 m50 motor, vill den passe like fint som en 325 m50 motor med med 525 bunnpanne og olje sil? og kan jeg bruke den 260 kassa, m20 svinghjul og starter som jeg har? =)

Mvh. Joel

For at den skal passe, må du ha e36 motorlabber og E28 535i motorputer. Står bedre forklart i guiden :)

Ang. girkasse, så kan du bruke fra 320/323/325 med mellomaksel.

Sitat fra guiden: Sett da over svinghjul og clutch fra M20 motor. Sammen med starteren og underdimensjonerte bolter å juster starteren til bunn (ned mot bunnpanne med andre ord). Nedre overføringsarm for gir må kuttes og sveises sammen igjen. Husk da å endre vinkelen noe siden M20 kassen blir noen grader tiltet til siden i forhold til M50 kassen

Du bruker girkassetravers og girkasseputer fra E30 med M20 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønte jeg at jeg måtte bruke =)

men må vel være lettere og bruke en 525 motor så man slipper og kjøpe ny bunnpanne og oljesil?

Og den girkassa jeg har er jo en eldre 260 getrag kasse, ikke fra noe 91mod. jeg vet ikke om di getrag kassene som sitter orgenalt på 320 e30 er samme kasse som sitter på e36 320 og div jeg.? :S

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønte jeg at jeg måtte bruke =)

men må vel være lettere og bruke en 525 motor så man slipper og kjøpe ny bunnpanne og oljesil?

Og den girkassa jeg har er jo en eldre 260 getrag kasse, ikke fra noe 91mod. jeg vet ikke om di getrag kassene som sitter orgenalt på 320 e30 er samme kasse som sitter på e36 320 og div jeg.? :S

:)

Hmm, det veit jeg ikke. Men da er vel poenget i guiden her bortkasta :lol:

525, som da kommer fra E34, har jo motorkoden m20b25, samme som E30 sin 325. Om dette er likt på noe annet vis, tør jeg ikke uttale meg noe om :)

Hmm, okei så du har med andre ord en 260 kasse som passer på vanlig M20 motor. (Fra 80-tallet :P) Tror ikke de er like, jeg var å kjøpte meg en m50 motor her for to dager siden med 260 girkasse (91) som satt på den. Men tror de er forskjellige. Men da gjør du som nevnt i guiden da, setter over svinghjul osv...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men etter 90 kom jo også 525 e34 med m50 mener jeg? :)

er ikke m50 og m20 blokk like? så lenge det er samma motor volum.

ja så lenge den gamle 260 girkassa jeg har passer på en m50 blokk så kan jeg flytte over svinghjul og starter, men er det jeg lurer litt på om kassa mi passer på m50? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men etter 90 kom jo også 525 e34 med m50 mener jeg? :)

er ikke m50 og m20 blokk like? så lenge det er samma motor volum.

ja så lenge den gamle 260 girkassa jeg har passer på en m50 blokk så kan jeg flytte over svinghjul og starter, men er det jeg lurer litt på om kassa mi passer på m50? :P

Det er mye mulig, har ikke kikka så mye på andre bmw serier. Hehe, dette må læres ^^

Tror de er like ja!

Jeg vil tro at den passer, i og med at det står i guiden: "Du kan bruke girkasse fra E30 320/323/325 med tilhørende mellomaksel...". Hadde ingen av disse passet, ville dette ha vært et unødvendig og forvirrende punkt i guiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...