bergeee Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 skal putte en m20 motor fra en e34 88 mod i en e30 86 mod. er det samme farge/nr på motor stikket til en e34 88 mod som en e30 09/87 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2010 Lag en egen tråd om temaet. Da det gjelder M20 i en bil som orginalt ble levert med M20. Denne tråden er ikke tiltenkt som en generell E30 tråd. Har ingen oversikt over motorkontakten på en E34 med M20 i forhold til E30 facelift, pr dags dato. Rekker desverre ikke lage en på en stund heller.. Lager du en egen tråd så er sjansen for at du får de svarene du ønsker (rett masse ser din tråd) , større enn å føre en dialog angående problemet i denne M50 tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 ok;) skal gjøre det:P tenkte bare i og med at denne tråden har mye med denne motorkontakten og gjøre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Er litt usikker på om dette blir off-topic, men gir det et forsøk. Hvilket understell har de som har fått S50B30 godkjent i E30-karosseriet brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 e30 m3 med e36 m3 bremser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Okei, takker for svar. Finnes det noen andre alternativ til understell? Har man mulighet til å legge inn coilovers i søknaden og fortsatt ha lik sjans for å få det godkjent? Eller burde man kjøre komplett E30 M3 understell, og så godkjenne ting som coilovers i ettertid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 de blir sikkert litt grettene viss det er for mye og godkjenne:) så ville gjort det eneklt for de i første omgang:P og heller kommet med senk og sånt senere:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Hehe, får se hvordan saksbehandleren er da før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Håper på hjelp! Har satt inn en 325ix br.kr.forsterker i e30 m m50. Dette passer dårlig. kontakten på TPS og hele innsugsbelgen kommer i veien for bremsevæske resorvaret.. Noen som har forslag? klødd meg til blods i hodebunnen i kveld.. Jeg har byttet motor fra m50 non vanos til m50 med vanos. Den nye motoren er fra en E36 325 AUTOMAT! Vil dette ha noe å si for koblingen i e30 manuel? trenger jeg noe styrebokser til automat/vanos? (Tror s50 har vanos styreboks?) Trenger hjelp og håper på svar raskt! Skal på bmw treff på søndag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 viewtopic.php?f=1&t=157046&start=0 Ang automatmotor er tipset mitt å kjøpe et brukt ledningsnett fra tilsvarende motor på koed. Halvparten så mye ledninger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 15, 2010 Share Skrevet August 15, 2010 Håper på hjelp!Har satt inn en 325ix br.kr.forsterker i e30 m m50. Dette passer dårlig. kontakten på TPS og hele innsugsbelgen kommer i veien for bremsevæske resorvaret.. Noen som har forslag? klødd meg til blods i hodebunnen i kveld.. Jeg har byttet motor fra m50 non vanos til m50 med vanos. Den nye motoren er fra en E36 325 AUTOMAT! Vil dette ha noe å si for koblingen i e30 manuel? trenger jeg noe styrebokser til automat/vanos? (Tror s50 har vanos styreboks?) Trenger hjelp og håper på svar raskt! Skal på bmw treff på søndag.. Bremsekraftforsterker: Pre face iX har stor forsterker Facelift iX har litt mindre forsterker enn standard E30 2hjulstrekk. Du kan enkelt bruke den orginale, MEN da må du bruke E36 motorfestelabber og E28 535 motorfestegummi (63,5mm høyt) + 15mm spacerskive på sjåførside. Da går alt klart med orginal forsterker. Er ikke akkurat rakettforskning. Et alternativ er å ta VW Golf 1 /Jetta forsterker, den er kjempeliten ,og går på nesten uansett. Må bare kappe staven som går fysisk tilbake til pedalen 4-5cm (5,5cm?) for å få riktig lengde, og sveise den sammen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet August 16, 2010 Share Skrevet August 16, 2010 viss man som oddis sier her bruker en golf 1/ jetta bkf bruker man da orginale m20 motor puter og m50 e36 motor fester? og åssen blir tiltinga på motoren da? i forhold til girkassa osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet August 16, 2010 Share Skrevet August 16, 2010 Kjapt spørsmål her; kan man bruke E34 motorfestelabber (M50) med tilhørende gummi? Tilhørende med shims på venstre side? takkar på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 18, 2010 Forfatter Share Skrevet August 18, 2010 Aksdal; Les under "innsug " i guiden. En løsning står der. Det er med facelift IX BKF. Preface er like stor som en standard BKF. IX face er den lille. G-racing. Nei, det kan man ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet August 25, 2010 Share Skrevet August 25, 2010 Hvordan blir det med bruk av vanlig diff (lille typen) som er med originalt e30 320 på M50b25? Vil denne bli kjørt i filler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå