EirikL Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 Er det noe relè forbundet med tomgangsregulatoren på denne motoren? Leste noe om det i Haynesboka, men klarer ikke å finne denne delen hverken på Koed eller hos GS sine nettsider. Hvis dette er faktum, er det kanskje noen som kan vise meg hvor det står?
EirikL Skrevet November 1, 2009 Forfatter Skrevet November 1, 2009 Ved oppstart går motoren opp på ca 1800rpm, for så å ramle ned på ca 1000rpm etter noen sekunder. Så kjører jeg et halvt minutt eller så og da er tomgangen tilbake på ca 1800rpm og der blir den til motoren har fått litt temperatur. Den ujevne tomgangen starter først ved driftstemperatur. Det står i Haynesboka at ved ujevn tomgang bør man sjekke rele og ledninger til "tomgångsluftens stabiliseringventil". Jeg regnet med at det var det samme som tomgangsregulatoren
Fliid Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 Når jeg spjeld åpner maks, så har du Kaldstartnivå. . Når du får ett høyere turtall enn tomgangsnivå, så tyder det på falskluft i systemet eller åpning til kaldstartnivå. Prøv startgass på forskjellige belger, så finner du kanskje en lekkasje. Stikekt på tomgangsregulatoren er 3 polet. 1 er pluss, to er jord og går til styreenhet. Styreenheten jorder den av de to kabelene den vil, for å åpne spjeldet i samsvar med hva temp føler for DME sier. Å investere i en ny temp føler for DME er ingen dum idè. Den sitter på termostathuset sammen med giveren for instrument. Instrument visning er en giver og DME føleren er en føler. Om jeg ikke husker feil.
EirikL Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Jeg skal kjøpe startgass og sjekke belgene først. Takker for tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå