olejørgen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=16&fg=05
olejørgen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/T ... el_supply/
olejørgen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 det er også to tankmålere på touringen for det er to sider i tanken disse går paralellt. derfor er det to hull på toppen som han sier, håper dette er forklarende nok
Fliid Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Uff, var ikke lett å vise deg fakta olejørgen.. Men jeg prøver en gang til da : ) Må være såpass hyggelig. Du forstår det slik, Touring har begrenset levetid i E30 karosseri. Den ble ikke produsert hele perioden som E30 ble produsert. Den ble introdusert i sammen med faceliften av karosseriet. Samtidig kom den legendariske 60L tanken. Touringen ble dermed aldri levert med annet. Delenummeret du referer til er det samme som jeg henviste til. Så vi er i bunn å grunn enige, bare du må forstå delenummerene rett. Her har du informasjon fra Koed angående bensin tank, her ser du at det er fra og med facelift: 60 L 6 cyl. (fra og med 9/87) www5792 Jo, i linken jeg ga ut, så står Touring. Her har du ett utsnitt. Ingen spesiell grunn til at jeg valgte 320i, du kan prøve de andre også.. : Om du fortsatt ikke tror meg, så må jeg henvise deg til BMW selv. Må si jeg syntes det er meget snedig at du har hatt feil tank på dine Touringer, er du helt sikker i dine uttalelser? Om du er det, så hadde det vært morsomt om du husket skilt nummerene på de, for da er det noe som har gått meg virkelig hus forbi.
JulianS Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Kf61156 er den siste touringen til Ole Jørgen men den skifta du vel tank på?
Fliid Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Ifølge reg Julian, så skal den ha samme tank som jeg har referert til. Facelift 60 L tank. 16111180175 er delenummeret.
olejørgen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 På den siste touringen min skiftet jeg ut tanken med en helt identisk. på vanlig facelift ligger bensinpumpa i tanken men på touring ligger den utenfor sånn som pre facelift. Begge mine var facelift. Det som er det spesielle er det lille røret som stikker ut midt i tanken i tur og retur til motor. Dette har ikke vanlige facelift tanker
olejørgen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/T ... l_filters/
olejørgen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/T ... l_filters/
Fliid Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 olejørgen: du snakker om utstyr på tanken. Spørsmålet dreide seg om tanken. Når man bytter tank, så flytter man over deler. Og alle delene, om det er utenpåliggende tank eller innvendig, det spiller ingen rolle. Facelift utstyr er facelift utstyr og passer om hverandre. Tanken, stålet, er identisk.
bmwfreak89 Skrevet November 10, 2009 Forfatter Skrevet November 10, 2009 men det er ingen som har kobling sjema a? har glemt hvem slange som skal på hva :S
Fliid Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Tykkelses forskjell på slangene. Så det burde gi seg selv.
M3 Yngve Skrevet Oktober 12, 2010 Skrevet Oktober 12, 2010 Så jeg kan bruke facelift tank på min E30 M3 da?? Har lyst på bensin pumpe inne i tanken. Så blir det nok noe lettere å få E46 el nettet til å funke.
Sturlis Skrevet Oktober 12, 2010 Skrevet Oktober 12, 2010 Kan sveise det igjen, om du vet om noen som er veldig interisserte i å sveise på en bensin tank.Noe vidunder middel har jeg ikke hørt om. Kemisk metall f.eks, er ikke motstandsdyktig mo bensin. Fra hva jeg vet. En kopi tank koster ikke all verdens. Kan skrive under på at kjemisk metall tåler både bensin og olje. Jeg har lappa et lite hull i bensintanken min, og det er tett enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå