Arild G. Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Har et lite problem med min e28. Når jeg starter å kjøre på "over natta kald" bil, så er det en vibrasjon i bilen. Det varer bare et par miutter, og kun når jeg kjører. Altså ikke når bilen står i ro på tomgang. Det skjer kun når bilen har fått stå å bli kald. D.v.s i mange timer. Kjennes ut som det kommer fra drivverket, men er ikke sikker. Min første tanke var opphenget/lageret på mellomakselen eller hardykoblingen, men det vil vel gi konstant vibrasjon og ikke gå over når bilen blir varm. Eller kanskje jeg tar feil? Noen som har noen ideer?
Arild G. Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 skal ta en sjekk på motorfestene
tofter Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Da skal vell ikke temp på motor ha noe å si?
Arild G. Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 det er nettopp det jeg synes er så rart
aottesen Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Min E34 (520) gjør akkurat det samme, men jeg tror det har noe med kaldstart og tomgang å gjøre, at tomgangen er litt for lav når det er kald motor.
pål Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Sikker på at motoren går reint? At den går på alle sylindrene?
Arild G. Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 den går på alle sylindrene ja. når den har stått lenge så går den ikke helt reint når jeg starter opp, men det er bare noen sekunder.
///MoePower Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Tror det er dekkene jeg også, enkelte dekkmerker er mer følsomme enn andre når det gjelder dette med å "forme" seg etter underlaget når bilen står i ro. Må kjøre pittelitt med de før de blir skikkelig runde igjen, problemet forsterkes hvis det er alt for lite luft i dekkene i tillegg. Hadde det vært hardykobling eller mellomakseloppheng så hadde det vibrert under gasspådrag, det hadde ikke hatt noe med kulde og varme å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå