danielo Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 hallo hallo folkens ! da var det min tur til å satse på turbo Dette er ett prosjekt som blir å vare til våren 2010. litt om utgangspunktet: 325i 2 dørs 1989 174000km. powerflex i hele bakstillingen. 60/40 senk. bilen er meget pen og blank i lakken, og er tilnærmest TOTAL fri for rust. derfor blir det nesten kun motorbygg her. blir muligens komplett m-tech 2 etterhvert. Motoren har Sachs clutch, 618 trykkplate. Vil satse på rundt 350 hjulhester! Utgangspunktet : innkjøpt : Trykkrør siliconskjøter blow off stor intercooler boost controller PPF grenrør 2x turbonetics WG 3"downpipe SPM råder Wiseco stempel ARP Toppbolter 12" sugevifte 255l bensinpumpe utløserlager bunnsett m20 slipesett m20 turbotrykksmåler oljetrykkmåler oljetempmåler Haltech e6x datasprut Det som skal gjøres: BLOKK : *Planet (ferdig) *Borret (ferdig) *pianotråd (ferdig) *Wiseco smidde stempel (ferdig) *Nye veivlager (ferdig) *Spm smidde råder (ferdig) *Rådelager (ferdig) *ARP rådebolter (ferdig) TOPP *Planet *Sveiset *Z45 turbokam ellers satser jeg på: * Haltech e6x sprut (innkjøpt) * 3xMSD dual coil kom gjerne med forslag. dette blir mitt første motorbygg så alltids kjekt med tips
danielo Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Motor og girkasse er tatt ut av bilen og mangler bare en kraftig vask så er alt klart. har kjøpt inn motorbukk også
JonasD Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Du skal vel ikke ha den lille turboen der, visst du skal dra ut 350 hjulhk?
danielo Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 nei den skal bort! blir vel turbonetics eller lignede
JonasD Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Jeje! Ta en tur på kevine30 sitt prosjekt her på forumet, skal ligge noen gode tips til deg der
JonasD Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Link: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=117729&highlight=
danielo Skrevet November 7, 2009 Forfatter Skrevet November 7, 2009 vil det funke bra med bosch 044 pumpe på dette oppsettet? og hvor store dyser burde jeg ha?
e30 tic Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 vil det funke bra med bosch 044 pumpe på dette oppsettet?og hvor store dyser burde jeg ha? fin bil! ser jo ut som du har en bra plan! jeg solgte akkurat lignende motoroppsett. bosch 465ccm fra s60r funker fint, 044 bør holde(jeg kjørte walbro) jeg kjørte samme sprut og tenning som deg. med portet topp og z45 kam burde du klare di hjulhestene på rundt 1bars trykk. (jeg hadde 308hk1.1bar i dynapack med samme grenrør på 2.5l men org topp og kam ) med smidde deler kjører du vertfall sikkert med så "lite" effekt for å klage på noe må det bli at du skal ha 3", det er ikke nødvendig med den effekten, det subber mye om du har lav bil og så syns eg det blir mer irriternde dur/bråk med 3" ellers finner du kansje noe nyttig i min tråd på den lilla.
danielo Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 vil det funke bra med bosch 044 pumpe på dette oppsettet?og hvor store dyser burde jeg ha? fin bil! ser jo ut som du har en bra plan! jeg solgte akkurat lignende motoroppsett. bosch 465ccm fra s60r funker fint, 044 bør holde(jeg kjørte walbro) jeg kjørte samme sprut og tenning som deg. med portet topp og z45 kam burde du klare di hjulhestene på rundt 1bars trykk. (jeg hadde 308hk1.1bar i dynapack med samme grenrør på 2.5l men org topp og kam ) med smidde deler kjører du vertfall sikkert med så "lite" effekt for å klage på noe må det bli at du skal ha 3", det er ikke nødvendig med den effekten, det subber mye om du har lav bil og så syns eg det blir mer irriternde dur/bråk med 3" ellers finner du kansje noe nyttig i min tråd på den lilla. tusen takk! godt med respons;) ja ville helst kjøre høvelig trygt,og eventuellt kan justere opp trykket litt så jeg har litt og gå på ja,da blir det vel 3" downpipe og overgang til 2.5" derifra da;) skal lese litt i tråden din
e30 tic Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 ja 3"dp er fint. eg hadde 2.5" resten og kun en potte bak, og da gikk det ann å kjøre på langtur uten å ha stereoen på fullt. fin lyd også. en annen ting er at det grenrøret er laget av sølvpapir, ca 1mm gods og tåler ikke særlig mye før det sprekker, ta og sveis inn godt med avstivere mellom turboflensen og flensen mot toppen så holder det bedre.
danielo Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 okei,ja,er ikke nå gla i så for mye lyd heller;) okei,avstivere? "stenger" på en måte? har hørt at de ofte sprekker i sveisene.. btw: noen som har erfaring med dette grenrøret? http://ksr.as/product_info.php?cPath=23 ... cts_id=235
e30 tic Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 okei,ja,er ikke nå gla i så for mye lyd heller;)okei,avstivere? "stenger" på en måte? har hørt at de ofte sprekker i sveisene.. btw: noen som har erfaring med dette grenrøret? http://ksr.as/product_info.php?cPath=23 ... cts_id=235 det ser jo likt ut som ditt . både kimmit og motorviagr (a-dekk) er vel dem som har solgt mest av disse. eg handlet av a-dekk minnes eg men eg mistenker det er samme "dritten". eg sveiste inn ekstern WG så eg vet hvor tynt det er. ja bruk "rund stål" i rustfritt 8-10mm er fint så stjeler det ikke for mye plass. se hva jeg fant. kan selvsagt gjøres på bedre måter men. http://images.bimmers.no/files/cmr3seuh6hm75t1zh3sl.jpg evt så handler du et fra ppf til mange ganger prisen men som holder bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå