Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo hallo folkens !

da var det min tur til å satse på turbo ;)

Dette er ett prosjekt som blir å vare til våren 2010.

litt om utgangspunktet:

325i 2 dørs 1989

174000km.

powerflex i hele bakstillingen.

60/40 senk.

bilen er meget pen og blank i lakken, og er tilnærmest TOTAL fri for rust.

derfor blir det nesten kun motorbygg her. blir muligens komplett m-tech 2 etterhvert.

Motoren har Sachs clutch, 618 trykkplate.

Vil satse på rundt 350 hjulhester! :D

Utgangspunktet :

px2lyyg6vx2xo0hfn5w5.jpg

bgrxbpp50x7t0gn59fsw.jpg

innkjøpt :

Trykkrør

siliconskjøter

blow off

stor intercooler

boost controller

PPF grenrør

2x turbonetics WG

3"downpipe

SPM råder

Wiseco stempel

ARP Toppbolter

12" sugevifte

255l bensinpumpe

utløserlager

bunnsett m20

slipesett m20

turbotrykksmåler

oljetrykkmåler

oljetempmåler

Haltech e6x datasprut

Det som skal gjøres:

BLOKK :

*Planet (ferdig)

*Borret (ferdig)

*pianotråd (ferdig)

*Wiseco smidde stempel (ferdig)

*Nye veivlager (ferdig)

*Spm smidde råder (ferdig)

*Rådelager (ferdig)

*ARP rådebolter (ferdig)

TOPP

*Planet

*Sveiset

*Z45 turbokam

ellers satser jeg på:

* Haltech e6x sprut (innkjøpt)

* 3xMSD dual coil

kom gjerne med forslag. dette blir mitt første motorbygg så alltids kjekt med tips :)

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeje!

Ta en tur på kevine30 sitt prosjekt her på forumet, skal ligge noen gode tips til deg der ;)

Skrevet
vil det funke bra med bosch 044 pumpe på dette oppsettet?

og hvor store dyser burde jeg ha?

fin bil! ser jo ut som du har en bra plan! jeg solgte akkurat lignende motoroppsett.

bosch 465ccm fra s60r funker fint, 044 bør holde(jeg kjørte walbro) jeg kjørte samme sprut og tenning som deg. med portet topp og z45 kam burde du klare di hjulhestene på rundt 1bars trykk. (jeg hadde 308hk1.1bar i dynapack med samme grenrør på 2.5l men org topp og kam )

med smidde deler kjører du vertfall sikkert med så "lite" effekt :wink:

for å klage på noe må det bli at du skal ha 3", det er ikke nødvendig med den effekten, det subber mye om du har lav bil og så syns eg det blir mer irriternde dur/bråk med 3"

ellers finner du kansje noe nyttig i min tråd på den lilla.

Skrevet
vil det funke bra med bosch 044 pumpe på dette oppsettet?

og hvor store dyser burde jeg ha?

fin bil! ser jo ut som du har en bra plan! jeg solgte akkurat lignende motoroppsett.

bosch 465ccm fra s60r funker fint, 044 bør holde(jeg kjørte walbro) jeg kjørte samme sprut og tenning som deg. med portet topp og z45 kam burde du klare di hjulhestene på rundt 1bars trykk. (jeg hadde 308hk1.1bar i dynapack med samme grenrør på 2.5l men org topp og kam )

med smidde deler kjører du vertfall sikkert med så "lite" effekt :wink:

for å klage på noe må det bli at du skal ha 3", det er ikke nødvendig med den effekten, det subber mye om du har lav bil og så syns eg det blir mer irriternde dur/bråk med 3"

ellers finner du kansje noe nyttig i min tråd på den lilla.

tusen takk! :D godt med respons;)

ja ville helst kjøre høvelig trygt,og eventuellt kan justere opp trykket litt så jeg har litt og gå på:)

ja,da blir det vel 3" downpipe og overgang til 2.5" derifra da;)

skal lese litt i tråden din :)

Skrevet

ja 3"dp er fint. eg hadde 2.5" resten og kun en potte bak, og da gikk det ann å kjøre på langtur uten å ha stereoen på fullt. fin lyd også.

en annen ting er at det grenrøret er laget av sølvpapir, ca 1mm gods og tåler ikke særlig mye før det sprekker, ta og sveis inn godt med avstivere mellom turboflensen og flensen mot toppen så holder det bedre.

Skrevet
okei,ja,er ikke nå gla i så for mye lyd heller;)

okei,avstivere? "stenger" på en måte?

har hørt at de ofte sprekker i sveisene..

btw: noen som har erfaring med dette grenrøret?

http://ksr.as/product_info.php?cPath=23 ... cts_id=235

det ser jo likt ut som ditt . både kimmit og motorviagr (a-dekk) er vel dem som har solgt mest av disse. eg handlet av a-dekk minnes eg men eg mistenker det er samme "dritten". eg sveiste inn ekstern WG så eg vet hvor tynt det er.

ja bruk "rund stål" i rustfritt 8-10mm er fint så stjeler det ikke for mye plass.

se hva jeg fant. kan selvsagt gjøres på bedre måter men. http://images.bimmers.no/files/cmr3seuh6hm75t1zh3sl.jpg

evt så handler du et fra ppf til mange ganger prisen men som holder bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...