danielo Skrevet April 10, 2010 Forfatter Skrevet April 10, 2010 Ser heftig bra ut det motorbygget ditt ja Nå vet ikke jeg hvilken turbo som vil fungere best til akkurat din motor, men jeg hadde en Turbonetics T04E på en Cosworth jeg hadde. Nå er ikke det samme motor som du har, men hadde ganske tidlig ladetrykk der iallefall. Kan jo legge til at den var bra portet også, det hjalp nok til litt på tidligere ladetrykk da tusen takk for det,godt med tilbakemeldinger;) ja har lagt noen timer og kroner i det! okei,har sett litt på turbonetics e50! noen som har erfaringer med den ?
danielo Skrevet April 10, 2010 Forfatter Skrevet April 10, 2010 ett par bilder til av motoren med wastegatene koblet opp. og interiøret er tatt ut da jeg har kjøpt Svart skinn-sportstoler og sofa bak,som jeg skal hente imorgen
Frode_E30 Skrevet April 11, 2010 Skrevet April 11, 2010 Valg av turbo er ikke lett! Hvor mye hk går du for? Men den E-50n kom vel bare med T3 eksoshus så det skal du bare glemme. 50mm er også i minste laget.
danielo Skrevet April 11, 2010 Forfatter Skrevet April 11, 2010 det er ikke lett nei. satser på rundt 330-370whp.. trur jeg skal klare det med 1.1bar kanskje..
Frode_E30 Skrevet April 11, 2010 Skrevet April 11, 2010 det er ikke lett nei. satser på rundt 330-370whp.. trur jeg skal klare det med 1.1bar kanskje.. Du må nok litt høyere i trykk skal du ha 370 på hjula. Kommer ann på porting osv, og selvsagt valg av turbo. Hvor mye penger skal du legge i turbo? Min erfaring er at når man velger en turbo med liten eksosdel så spooler den litt raskere, men effekten kommer ikke før ca 4200rpm uansett. Og da mener jeg det er bedre med en turbo som motoren trives bedre med. Du skulle hatt gamle turboen min, Garrett T4, 57mm compressor, 0.68 eksoshus med O-trim. Den gjorde lett over 400whp på min motor.
danielo Skrevet April 11, 2010 Forfatter Skrevet April 11, 2010 det er ikke lett nei. satser på rundt 330-370whp.. trur jeg skal klare det med 1.1bar kanskje.. Du må nok litt høyere i trykk skal du ha 370 på hjula. Kommer ann på porting osv, og selvsagt valg av turbo. Hvor mye penger skal du legge i turbo? Min erfaring er at når man velger en turbo med liten eksosdel så spooler den litt raskere, men effekten kommer ikke før ca 4200rpm uansett. Og da mener jeg det er bedre med en turbo som motoren trives bedre med. Du skulle hatt gamle turboen min, Garrett T4, 57mm compressor, 0.68 eksoshus med O-trim. Den gjorde lett over 400whp på min motor. nja,hadde håpet og komme unna med ca. 6-7tusen.. ja,men den har du vel solgt går jeg utifra ?
danielo Skrevet April 11, 2010 Forfatter Skrevet April 11, 2010 okei.. får leite litt og se om det dukker opp noe har forresten begynt og sett litt på sprutet. så flott om du kunne kommet innom iløpet av uka da jeg har noen spm..
danielo Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 da var endelig motoren i bilen!! nå er det bare litt lodding og jobbing på sprutet! og tilkobling av slanger,radiator osvosv
danielo Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 og er ikke helt inne i tenningsystemet enda,så får spørre litt hær skal kjøre 3 doble msd coiler.. er det bare kjøre tenningsmodul mellom dem og haltechn da.. har jo facelift og der er det vel 60-2 triggerhjul originalt,eller er jeg helt på villspor ? MÅ vel ikke ha msd DIS-4? og hvordan gjør jeg det med triggersensoren ?
danielo Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 og er ikke helt inne i tenningsystemet enda,så får spørre litt hær skal kjøre 3 doble msd coiler.. er det bare kjøre tenningsmodul mellom dem og haltechn da.. har jo facelift og der er det vel 60-2 triggerhjul originalt,eller er jeg helt på villspor ? MÅ vel ikke ha msd DIS-4? og hvordan gjør jeg det med triggersensoren ? edit : bare gløm det,fant ut at jeg kan kjøre på original trigger og kun bruke tenningsmoduler
Frode_E30 Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 ?? Har du innebygget sluttsteg på coilene da?
danielo Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 Har du ikke sveisa toppen? nei. snakket med en motorspesialist angående sveisinga.. og det var visst egentlig ikke noe poeng i det. tror det skal gå bra uten sveising
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå