Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ser heftig bra ut det motorbygget ditt ja ;) Nå vet ikke jeg hvilken turbo som vil fungere best til akkurat din motor, men jeg hadde en Turbonetics T04E på en Cosworth jeg hadde. Nå er ikke det samme motor som du har, men hadde ganske tidlig ladetrykk der iallefall. Kan jo legge til at den var bra portet også, det hjalp nok til litt på tidligere ladetrykk da ;)

tusen takk for det,godt med tilbakemeldinger;) ja har lagt noen timer og kroner i det! :P

okei,har sett litt på turbonetics e50! noen som har erfaringer med den ?

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ett par bilder til av motoren med wastegatene koblet opp.

y4mozmckzwqgeba2cmb7.jpg

vub9auc0t8clf4otfov5.jpg

og interiøret er tatt ut da jeg har kjøpt Svart skinn-sportstoler og sofa bak,som jeg skal hente imorgen :)

y5kkkpv7olg7djdl1102.jpg

Skrevet
det er ikke lett nei. satser på rundt 330-370whp.. trur jeg skal klare det med 1.1bar kanskje..

Du må nok litt høyere i trykk skal du ha 370 på hjula. Kommer ann på porting osv, og selvsagt valg av turbo.

Hvor mye penger skal du legge i turbo?

Min erfaring er at når man velger en turbo med liten eksosdel så spooler den litt raskere, men effekten kommer ikke før ca 4200rpm uansett. Og da mener jeg det er bedre med en turbo som motoren trives bedre med.

Du skulle hatt gamle turboen min, Garrett T4, 57mm compressor, 0.68 eksoshus med O-trim. Den gjorde lett over 400whp på min motor.

Skrevet
det er ikke lett nei. satser på rundt 330-370whp.. trur jeg skal klare det med 1.1bar kanskje..

Du må nok litt høyere i trykk skal du ha 370 på hjula. Kommer ann på porting osv, og selvsagt valg av turbo.

Hvor mye penger skal du legge i turbo?

Min erfaring er at når man velger en turbo med liten eksosdel så spooler den litt raskere, men effekten kommer ikke før ca 4200rpm uansett. Og da mener jeg det er bedre med en turbo som motoren trives bedre med.

Du skulle hatt gamle turboen min, Garrett T4, 57mm compressor, 0.68 eksoshus med O-trim. Den gjorde lett over 400whp på min motor.

nja,hadde håpet og komme unna med ca. 6-7tusen..

ja,men den har du vel solgt går jeg utifra ?:P

Skrevet

okei.. får leite litt og se om det dukker opp noe ;)

har forresten begynt og sett litt på sprutet. så flott om du kunne kommet innom iløpet av uka da jeg har noen spm.. :)

Skrevet

og er ikke helt inne i tenningsystemet enda,så får spørre litt hær ;)

skal kjøre 3 doble msd coiler.. er det bare kjøre tenningsmodul mellom dem og haltechn da.. har jo facelift og der er det vel 60-2 triggerhjul originalt,eller er jeg helt på villspor ?

MÅ vel ikke ha msd DIS-4?

og hvordan gjør jeg det med triggersensoren ?

Skrevet
og er ikke helt inne i tenningsystemet enda,så får spørre litt hær ;)

skal kjøre 3 doble msd coiler.. er det bare kjøre tenningsmodul mellom dem og haltechn da.. har jo facelift og der er det vel 60-2 triggerhjul originalt,eller er jeg helt på villspor ?

MÅ vel ikke ha msd DIS-4?

og hvordan gjør jeg det med triggersensoren ?

edit : bare gløm det,fant ut at jeg kan kjøre på original trigger og kun bruke tenningsmoduler :)

Skrevet
Har du ikke sveisa toppen?

nei. snakket med en motorspesialist angående sveisinga.. og det var visst egentlig ikke noe poeng i det. tror det skal gå bra uten sveising :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...