jensemann23 Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Fikk mail fra en fyr som selger en 525tdsa e39 1997 modell. Spurte litt om girkassa, og fik dette til svar: GM-kassen er bare akkurat sterk nok og ZF-kassen er veldig solid, tåler det meste sies det. I bilen min står denne ZF-kassen. Stemmer det at ZF-kassen ikke har dette problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 3, 2009 Forfatter Share Skrevet November 3, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet November 3, 2009 Share Skrevet November 3, 2009 Det er ikke levert no GM kasse til tdsa, det er kun zf... Å si at zfkassa tåler "alt" er vel en overdrivelse. Hvis du søker litt rundt her og på andre bmwsider så vil du se at det er noe problemer med denne kassa. Men jeg ville vært mer skeptisk til selgeren som uttaler seg om ting han ikke kan eventuelt prøver å lure deg, enn kvaliteten på kassa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 3, 2009 Forfatter Share Skrevet November 3, 2009 men hvorfor blir ikke disse kassene byttet ut med f.eks 530dat-kasse når man først overhaler for 30.000? Finnes det ikke andre kasser som passer denne M51d25 motoren som sitter i 525tds? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet November 3, 2009 Share Skrevet November 3, 2009 Hvorfor det ikke byttes til en annen kasse vet jeg ikke, men jeg tipper at det ikke er bare bare siden det er mer enn bare det fysiske som skal passe. Girkassa skal jo "snakke" med motoren og resten av bilen... Du kan eventuelt skifte til manuell. Tds ble levert med nesten samme zf-manuelle kasse som M3 e36 (bare annen utveksling) og denne er kjent for å tåle mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå