Eivinos Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Har akkurat skrudd på bilen.. Hadde ute alle coilene å tørket de, hadde vært litt fuktighet der! Også har jeg satt inn en helt ny en forde trudde det var den som var problemet.. Men nå i mørket så gnistrer det underfra coilene, untatt den nye! Kommer nede ifra tennpluggen et sted.. Er det noe vanlig?? Og bilen fusker som bare det enda. Kan det være jeg har ødelagt alle coilene? Trenger hjelp her!! Har holdt på i godt over 3 uker nå, og det begynner og bli Ganske Dyrt
Fliid Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Gnistrer det nede ved plugg så har du overslag, resultat er motorfusk. den "hylsa" som træs nedover pluggen. Skaftet på coilen altså. Sjekk om de er tørre å fine innvendig. Og skru ut pluggene å tørk de også. På porselenet
Eivinos Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 takk skal du ha! men kan det være like greit og bytte plugger? Men har tørket litt med papir som jeg har trøkket ned på pluggene. Har ikke skrudd de ut, burde det gjøres? Bare litt fuktighet så blir det overslag? kan man ikke vaske motorrommet da?
Fliid Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Litt olje, på rett plass, gir overslag. Pluggene er nok fine, om de visuelt ser bra ut og ingen sprikker. Skru de ut å tørk godt, det er det beste. Tørk godt inne i skaftet til coilen og : ) Man kan vaske, men å spyle å herje ned mot plugg er ikke noe jeg anbefaler. Best å ha det tørt og godt under plastdekslet som dekker coilene : )
Eivinos Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Takker for gode svar! Dette skal gjøres i morgen.. Spent!
Ole1985 Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Takker for gode svar!Dette skal gjøres i morgen.. Spent! Sjekket Bensin trykk? Om pumpa ikke leverer det den skal kan dette resultere i fusk! Kondens??? Bare et tips!
jensemann23 Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 det skal uansett ikke gnistre under coilene. Det er nok det som er feilen skal du se. Skru ut fillene, vask nedi med en fille med rødsprit som du dytter nedi med et skrujern , pass på at det ikke setter seg fast noe fille nedi der. Bruk trykkluft også, og tørk alt godt, så skal du se det blir bra.
Ole1985 Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Kan jo hende at det rett å slett må byttes noe om det gnistrer
Eivinos Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 Den fukser vilt fortsatt! Men kommer ikke noe gnist fra pluggene nå lenger.. Gjynger på tomgang. Dette begynner da motoren begynner og bli varm! Når jeg skal kjøre i gang, så kveler den seg! Den blir ikke glad når jeg skal gi litt gass, da fusker den helt enormt mye! Får opp turtallet når jeg pumper på gassen men da putrer det og smeller fært.. Så den er Helt umulig og kjøre når den er varm. Har byttet : lmm, rele til pumpe og sensor på luft, en coil som jeg trudde var defekt! også lambda som jeg har skjøtet forlenget ledninger for og passe!
Breitling Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Da dette begynner når motor blir varm, betyr i mine ører defekt lambda. Det kan ikke ha skjedd noe med denne da du skjøtet/forlenget kablene??
jensemann23 Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 koble fra hele lambda og se. motor skal gå fint uten.
jensemann23 Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 men jeg tror det er coilene dine. bytta alle på min og da ble alt helt bra. den var akkurat som din.
bmwmaxi Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Du kan prøve og teipe med elektrotape rundt hylsene for og redusere overslage. Blir ikke et permanent fix men kan eliminere problemet for en liten stund. De kan også ohmes sammenlingn motstanden med den nye. Den oppdaterte utgaven har høyere motstand en den gammle.
jensemann23 Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Høyere motstand på de nye? Ville tro det var omvendt men du har kanskje rett.. Uansett, kan anbefales å kun bytte de hylsene før du bytter coiler da det er svært sjelden at selve coilene går dukken. Hylsene er dessuten mye billigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå