Htverr Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 har en bmw 325i e36 91 mod. bilen jager på tomgang (ujevnt turtal) fjusker under kjøring,men d er periodisk. har byttet LMM,Plugger,coiler og har hvert på diagnosetest. de sa at LMMen må byttes,d ble gjort,men ga ingen resultat. kan noen hjelpe meg???
Breitling Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Dette er et problem mange bmw-eiere sliter med. Men, etter at LMM ble bytta, ble feilkoden slettet fra ECU?? Hvis feilen ikke ble sletta, så går motor fortsatt i nødmodus og oppfører seg liktedan som før.
hardrocxsludge Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Kan ikke være lambdasonden da ? Bilen får ofte høyere forbruk, fjusker som regel ganske ille når du øker turtallet, kan jo ha noe med den å gjøre
Breitling Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Kan ikke være lambdasonden da ?Bilen får ofte høyere forbruk, fjusker som regel ganske ille når du øker turtallet, kan jo ha noe med den å gjøre Ja, godt poeng, dette er nr 2 på lista etter man har skjekka LMM. Lambda er grei å skjekke, for den trenger eksostemperatur (varm motor) for å fungere. Hvis bilen begynner å fuske etter den er blitt driftsvarm, så er det en stor sjanse for at 02-sensor (lambda) er defekt.
Htverr Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 kan det vær en temp sensor (målre) ??? som ikke virker???
Breitling Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 tvilsomt. Du ville ikke ha fått slike symptomer da
jensemann23 Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 men kobler man fra lambda så vil mange biler gå helt fint. Det gjør hvertfall min hvis jeg kobler fra lambdaen. Merker ingen forskjell, kun på forbruket. Det skyter opp til 1,5 l/m
kimmid Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Har du vanos? jeg slet med det ujevn tomgang (går lissom opp og ned hele tiden) og fikk tips om O-ringene i vanosen her, byttet O-ringene i vanosen. Problem løst. hos meg i allefall
AlXz Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Har du vanos? jeg slet med det ujevn tomgang (går lissom opp og ned hele tiden) og fikk tips om O-ringene i vanosen her, byttet O-ringene i vanosen. Problem løst.hos meg i allefall En 91mod... altså m50 har vel ikke vanos? Som Breitling nevnte.., har du fått slettet feilmld? Og tatt n ny diagnose etter LMM bytte?
kimmid Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 En 91mod... altså m50 har vel ikke vanos? Som Breitling nevnte.., har du fått slettet feilmld? Og tatt n ny diagnose etter LMM bytte? Sant det, sorry
jensemann23 Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 kan være at avstanden mellom veivsensor og triggerhjul er for stor eller at det er skitt inni mellom. Sjekk det! Evt så kan det være at veivsensor er på vei til å ta kvelden som han sier over her. Evt falskluft, har du sjekket det?
hardrocxsludge Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Kan være falsk luft som jensemann sier over her .. Har en 320 motor som satt i den gamle bilen min, den har en liten sprekk på bennet mellom gasspjeldet og lmm , veldig liten sprekk, men den gikk og lugga på turtall, var ikke all verdens men hørtes godt på tomgang ! fant sprekken og tettet den med fingrene bare for å se, da gikk den fint som fy etterpå . Så se etter det !
Htverr Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 taker for alle svar har sjekka med startgass(ikke falsk luft) har kjørt uten LMM nå,bilen fjusker enda,men (nindre) kan virke som den for for mye bensin?? kaen d ha noe med kaldstart inndikator (sensor) å gjøre???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå