hardrocxsludge Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Heisann .. kan begynne med motoren da, er en 94 modell med vanos, gått 180 000 km . har lenge stussa på hvorfor jeg ikke har fått start på motoren, og kom fram til at bensinen stopper i fuelrailen fordi dysene ikke får strømmen sin, bensinpumpa er også helt død når jeg vrir på nøkkelen, så jeg har bare kjørt den på en egen kurs og da sviver den som aldri før . siden jeg kjøpte bilen, har jeg alltid trodd det var motor fra en 3 serie , men fant ut i går kveld at motoren er fra en 5 serie med automat . Siden verken bensinpumpe eller dyser for strøm har det slått meg at det har vært noe galt med ledningsnettet, og hjernen . Har funnet riktig hjerne til motoren, og ledningsnett fra en 3 serie med vanos og manuell kasse . venter på tilsending av dette akkurat nå, men det jeg lurte på er om det er noe hokus pokus å få en motor som har sitti i en 5 serie til å passe i 3 serien ? Etter hva jeg har forstått så er denne motoren lik i både 5 serien og 3 serien ? Mvh Joakim
Breitling Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Motoren i seg selv er lik ja, men er forskjell på bunnpanne, oljesil etc pga traversen
hardrocxsludge Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 det er en coupe det er snakk om forresten ! jeg fikk bilen for en rimelig bra pris med en nyinkjøpt motor av forrige eier, så om den gikk eller ikke spilte vel egentlig ikke så stor rolle da den var så billig og jeg ville ha en prosjekt å drive med . så motoren har vært i bilen, men jeg har tatt den ut, for å bytte girkasse og montere pedalsett osv . Så har den bare stått der til jeg har fått gått innkjøp av nytt nett og hjerne, så får se om dette hjelper da . Kan ikke være ledningsnettet i bilen som ikke passer overens med motoren da ? Har hvertfall bestilt hjerne uten silverlabel, så skal jo ikke være startsperre heller !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå