Tor e46 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Faen hvorfor så ikke jeg dette den gangen jeg bestillte meg O-ringer!! Takk for tipset bmwmaxi dette tror jeg skal ordne raslingen! Har du vært borti å måttet bytte veivhusventilasjonen er det noe som kan bli tett??
bmwmaxi Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Ja, det er vanlig og måtte bytte den. Den oppdaterte utgaven har en milimeter støre hull i veivhusven. Vinter utgaven se ETK. Problemet nå til vinteren er at det fryser i den og da blåser du oljen ut av peilepinnen eller en simring/pakning. Husk og ta av peilepinne røret og rengjør den innvendig den er returen for oljen. Ja jeg så heller ikke det når jeg byttet o-ringene i juli, tror det kom etter det. Fint jeg har allverdens av tid med 2unger renovering av 2hus og garasjen. og en sammboer som er "u"lykklig for de 10 bmw som står på gårdsplassen. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=536123 P.S Rengjøring av elbow bak grennrøret dette har ikke vi på europa mod.
Tor e46 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Må spørre litt dumt, hva er ETK? Du har vel ikke tilfeldigvis et delenr på veivhusvventilasjonen? Det at det er en suse/pipelyd når motoren er kald kan det være en indikasjon på dette problemet?
Tor e46 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Er dette riktig del? 11617533400 Ventil veivhus (Org) kalde land
bmwmaxi Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Ja, det kan det være. Se øverst til høyre på denne siden så finner du onlineETK og delenr. NR.1 på bilde.
bmwmaxi Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Når du først holder på der, ta ut og rengjør denne også. http://www.xoutpost.com/articles/x5/eng ... p0505.html Du kan også benytte anledningen til og bytte veivsensoren til den oppdaterte utgaven som ikke ryker. ca.850,-
Tor e46 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Skal ta en titt på dette ja! Er det kurrant jobb og bytte veivhusvent? Setter aldri bort arbeid hvis ikke jeg er absolutt nødt men pleier å lese meg opp på hvordan man utfører jobben det har fungert veldig godt hittil for Bmw er så utrolig godt skrudd sammen! Bytte av pakninger på vanos f eks var plankekjøring tok kun ca 1,5 time da inkludert en matpause og 3-4 sigg!
bmwmaxi Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Fixer du vanosen, tar du denne også. Kan være litt trangt, noen tar av innsuget men da trenger du nye pakninger. Bruk heller penga på forgasserrens og en 20pakning. Ta en pause fra siggen mens du bruker forgasser rensen. Last ned denne er service buletinen. http://www.xoutpost.com/attachments/x5- ... -08-03.pdf http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... lse-2.html http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... e-diy.html http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... -else.html
MatsBuer Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 kan også være lurt og sjekke at alle slangene til og fra veivhus ventilasjonen ikke er sprekt. Ønsker deg lykke til med byttingen for der nede er det jævli trangt, jeg måtte få fliid her på forumet og gjøre det for meg.
MatsBuer Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Kan vel også bare si at jeg tviler på at det er veivhuset, for jeg har byttet min og har samme lyd som deg. har også byttet vannpumpe. Bestilte de delene fra beisan systems nå, får se om det har noe å si
Tor e46 Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 Byttet du veivhusvent på grunn av hvinelyd/suselyd? Raslelyden vet jeg ikke har noe med veivhusventen å gjøre! Er det noe annet som kan lage hvine/suselyd på m52 motoren?? Anyone!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå