Torefh Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Har en 1989 E34 som jeg smalt motoren på. Fant ut at det enkleste var å bytte. Kjøpte da en M20B20. Har flyttet over innsug, girkasse, servo, dynamo, osv., og alt har stemt hittil. Men nå når jeg har senka den nedi, ser jeg at motorfestene ikke stemmer. Kom fram til at de har stått på en E28. Problemet er at motorfestene på ''gamlemotoren'' ikke passer over på den nye. Men de motorfestene som sto på ''nyemotoren'' passer på ''gamlemotoren''. Noen som har vært borti dette før? Hva må jeg gjøre? Fins det noen feste fra andre typer som passer? Eller må jeg returnere hele dritten å få taki ny motor? Bilde 1- Venstre side. "Nyemotoren". Bilde 2- Venstre side. "Gamlemotoren". Bilde 3- Høyre side. "Nyemotoren". Bilde 4- Høyre side. "Nyemotoren". Bilde 5- Høyre side. "Gamlemotoren".
Torefh Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 er jeg den første som har vært borti dette?
Muren Motorsport Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Du er ikke alene nei.. Jeg enda opp med å ta toppen fra E30 motoren i mitt tilfelle. å sette på blokka som sto i E34'n
Sturlis Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Motoren du har kjøpt er sikkert fra en e30, e30 og e34 med m20 motor har forskjellige motorfester. Hvis du ser på det øverste bildet ditt så er motorfestet på den gamle motoren din lenger fremme på blokka enn på den nye. Tror ikke det er verre enn å skru av motorfestene på den gamle blokka og sette de over på den nye
Muren Motorsport Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 På e30 motoren min manglet festene i blokka.. altså var der ingenting og skru E34 motorfestene i.. orker ikke diskusjonen engang til. Syns å huske det kun var på ene sida.
Torefh Skrevet November 4, 2009 Forfatter Skrevet November 4, 2009 Motoren du har kjøpt er sikkert fra en e30, e30 og e34 med m20 motor har forskjellige motorfester. Hvis du ser på det øverste bildet ditt så er motorfestet på den gamle motoren din lenger fremme på blokka enn på den nye. Tror ikke det er verre enn å skru av motorfestene på den gamle blokka og sette de over på den nye Har sammenlignet, og motorfestene fra gamleblokka passer ikke overens i det hele. Kikket på en E28, og der var det samme motorfeste. Så motoren er bare å kaste, og helder kjøpe en annen som har stått i en e34?
Muren Motorsport Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Nyere E30 (etter 88.) har ofte festene i blokka du trenger. Få tak i M20 motor som har stått i E34 ga jeg opp hvertfall..
Sturlis Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Er det forkskjell på facelift og prefacelift da? Det var jo kjipt...
Muren Motorsport Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Er det forkskjell på facelift og prefacelift da? Det var jo kjipt... E34 kom jo i 88.. så det er vel nærliggende å tro att det vart støpt en ny blokk som passet både i E30 og E34.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå