Gå til innhold

Motorfeste - M20B20 - E28-E34 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1989 E34 som jeg smalt motoren på.

Fant ut at det enkleste var å bytte.

Kjøpte da en M20B20.

Har flyttet over innsug, girkasse, servo, dynamo, osv., og alt har stemt hittil. Men nå når jeg har senka den nedi, ser jeg at motorfestene ikke stemmer. Kom fram til at de har stått på en E28.

Problemet er at motorfestene på ''gamlemotoren'' ikke passer over på den nye. Men de motorfestene som sto på ''nyemotoren'' passer på ''gamlemotoren''.

Noen som har vært borti dette før? Hva må jeg gjøre? Fins det noen feste fra andre typer som passer? Eller må jeg returnere hele dritten å få taki ny motor?

Bilde 1- Venstre side. "Nyemotoren".

idt8dtkrmtzf4oqdgrb0.jpg

Bilde 2- Venstre side. "Gamlemotoren".

aywnycyluwxxu0y18xcf.jpg

Bilde 3- Høyre side. "Nyemotoren".

5zew4qvvpupzghqzz1ku.jpg

Bilde 4- Høyre side. "Nyemotoren".

9l0vnhgngi0l7nbyy2tq.jpg

Bilde 5- Høyre side. "Gamlemotoren".

xwidgi6v98twqit3vtp0.jpg

Skrevet

Motoren du har kjøpt er sikkert fra en e30, e30 og e34 med m20 motor har forskjellige motorfester. Hvis du ser på det øverste bildet ditt så er motorfestet på den gamle motoren din lenger fremme på blokka enn på den nye. Tror ikke det er verre enn å skru av motorfestene på den gamle blokka og sette de over på den nye ;)

Skrevet
Motoren du har kjøpt er sikkert fra en e30, e30 og e34 med m20 motor har forskjellige motorfester. Hvis du ser på det øverste bildet ditt så er motorfestet på den gamle motoren din lenger fremme på blokka enn på den nye. Tror ikke det er verre enn å skru av motorfestene på den gamle blokka og sette de over på den nye ;)

Har sammenlignet, og motorfestene fra gamleblokka passer ikke overens i det hele.

Kikket på en E28, og der var det samme motorfeste.

Så motoren er bare å kaste, og helder kjøpe en annen som har stått i en e34? :?:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...