stianhf Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Som topic sier, så lurer jeg på om noen har erfaring med 88graders termostat? Kjøpte ny termostat hos bilxtra i dag, som åpner ved 88 grader. Ser på realoem at det skal være 80grader. Kan jeg bruke den på 88, eller bør jeg bytte den? Har ikke montert den ennå...
stianhf Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Sikker på at det skal være 88grader? Jeg monterte termostaten, motoren oppfører seg bedre enn før, men temp-måler i dashbordet ligger ca midt mellom 1/2 og 3/4 under kjøring... Kan jeg kjøre med dette, eller kan jeg risikere havari... m20 toppen er jo ganske ømfintlig for varme...
ehrnst Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 høres ikke ut som du har fått luftet skikkelig
jensemann23 Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 sorry, ser at fra 09/85 skal det være 80 graders . men om 8 grader har noe å si vet jeg ikke.
Azeton Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Hehe.. Har nok ikke fått luftet ordentlig. Og at den ligger på 88C gjør ingenting.. Da står måleren min midt på omtrent
stianhf Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 fant nettopp ut at el.vannpumpen ikke virker, der har jeg mulig synder... vil tro det er vanskelig å få ut all luft når den ikke går...
jensemann23 Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 ok. visste ikke at det var el-pumpe på dem. Det er ikke pumpe på m50-en min..
stianhf Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 el.vannpumpe er en tilleggspumpe ved varmeventilen ved sikringsboks. vet ikke om e36 har den, men e34 og e32 har den... nr 1 på dette bildet:
Fliid Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 88 grader er en standard termostat. Når nålen er "rett" opp, så er det ca. 88 grader. Dette er helt normalt. "Sports" termostat er på 80 grader og kom aldri som original termostat. Men er mye brukt blandt de som bruker M20 for banekjøring. Ved 80 graders termostat så ligger temperaturen normalt 2/3 av rett opp. Om sirkulasjonspumpen er defekt, så er det vanskeligere å lufte (tar lenger tid å mer tolmodighet), men fult mulig. Denne pumpen svikter en gang i ny å ne, dårlig pumpe syntes jeg. Regulerer spenning via dreiepanelet i front på varmeregulering. Om denne pumpen er defekt, så kan man ha dårligere varme i apparatet, fordi man ikke hjelper til på sirkulasjonen. Vannpumpe på motor må gjøre alt selv.
stianhf Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 sliter litt med å få ut all luft, så jeg får finne meg en ny pumpe. spurte på lokale huggeriet, men de hadde selvsagt ikke. må jeg bruke original pumpe, eller kan jeg ta fra andre biler? huggeriet nevnte at biltema kanskje hadde pumpe
Fliid Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Jeg ville brukt en original. Mindre jobb med tilpasning. mtp slanger og elektrisk.
stianhf Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Tusen takk for alle kommentarer. Bestiller ny pumpe fra koed, og ser på saken som løst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå