Gå til innhold

Erfaring med 88graders termostat på M20B25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, så lurer jeg på om noen har erfaring med 88graders termostat? Kjøpte ny termostat hos bilxtra i dag, som åpner ved 88 grader. Ser på realoem at det skal være 80grader.

Kan jeg bruke den på 88, eller bør jeg bytte den? Har ikke montert den ennå...

Skrevet

Sikker på at det skal være 88grader?

Jeg monterte termostaten, motoren oppfører seg bedre enn før, men temp-måler i dashbordet ligger ca midt mellom 1/2 og 3/4 under kjøring...

Kan jeg kjøre med dette, eller kan jeg risikere havari... m20 toppen er jo ganske ømfintlig for varme...

Skrevet

fant nettopp ut at el.vannpumpen ikke virker, der har jeg mulig synder... vil tro det er vanskelig å få ut all luft når den ikke går...

Skrevet

el.vannpumpe er en tilleggspumpe ved varmeventilen ved sikringsboks.

vet ikke om e36 har den, men e34 og e32 har den...

nr 1 på dette bildet:

17.png

Skrevet

88 grader er en standard termostat. Når nålen er "rett" opp, så er det ca. 88 grader. Dette er helt normalt. "Sports" termostat er på 80 grader og kom aldri som original termostat. Men er mye brukt blandt de som bruker M20 for banekjøring. Ved 80 graders termostat så ligger temperaturen normalt 2/3 av rett opp.

Om sirkulasjonspumpen er defekt, så er det vanskeligere å lufte (tar lenger tid å mer tolmodighet), men fult mulig. Denne pumpen svikter en gang i ny å ne, dårlig pumpe syntes jeg. Regulerer spenning via dreiepanelet i front på varmeregulering. Om denne pumpen er defekt, så kan man ha dårligere varme i apparatet, fordi man ikke hjelper til på sirkulasjonen. Vannpumpe på motor må gjøre alt selv.

Skrevet

sliter litt med å få ut all luft, så jeg får finne meg en ny pumpe. spurte på lokale huggeriet, men de hadde selvsagt ikke.

må jeg bruke original pumpe, eller kan jeg ta fra andre biler? huggeriet nevnte at biltema kanskje hadde pumpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...