Gå til innhold

Noen som har en DIY for å komme frem til taklukekassett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål:

Øh.. mangler bilen min taklukekassett? Er det meningen at når jeg sitter i førersete og åpner skyveluka i taket, er det meningen at jeg skal kunne se hele veien bak i bilen gjennom den sprekka? da kan jo vannet som kommer inn renne hvor det vil :S

Skrevet

iobnc7nh3uheoiy6mekp.jpg

Når jeg ser inn denne sprekka kan jeg se hele veien bak hvor takkaroseriet slutter ved bakruta! Det vil jo si at vannet som renner inn kan rette fritt frem i taket ! Skal det være slik??

Skrevet

jo det er nok normalt. taktrekket er jo "under" alt sammen, så at du ser hele veien bak er vel ikke så rart. men har du innertak? På min hadde dette forsvunnet inn i sprekken en gang. Altså den luka som er under selve takluka..

Skrevet
jo det er nok normalt. taktrekket er jo "under" alt sammen, så at du ser hele veien bak er vel ikke så rart. men har du innertak? På min hadde dette forsvunnet inn i sprekken en gang. Altså den luka som er under selve takluka..

Men se på bildet mitt jensemann! Du ser lyset i høyre hjørne? Det er takluka mi som er skjeiv!

Når vannet kommer inn her kan det jo uten problemer renne hele veien bak i bilen etter det jeg ser.

Edit: vet ikke helt hva du mener med innertak? en slags foring?

Skrevet

Ja en slags tekstilkledd luke som sitter i åpningen under selve takluka? som glir inn under taktrekket når du åpner luka.

Når det gjelder lyset så var det veldig dårlig bilde, men det vannet som kommer inn skal jo renne ned i en ramme som sitter under luka , så skal det gå i dreneringene og renne ut. Dersom dreneringene er tette vil det renne over kanten på ramma og da kommer det inn i bilen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...