Silverboy Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Har en ZF M3 kasse som skulle være "nyoverhalt", men det rant olje rett ut av clutchuset etter oppstart. Trakk ut simmeringen på inngående aksel, og den var ødelagt i tetningen. (trolig sittet for langt inn og blitt ødelagt av låseringen til lageret). Det lå også en del olje mellom simmering og lager, blandet med vann så det var kremaktig. Byttet simmering og satte girkassen med clutch-huset ned for å sjekke, og det virket tett, men etter tre fire timer rant det olje ut igjen.. La kassa normalt ned, og det har kommet olje ut nå i ettertid også.. Noe jeg syntes var mektig rart. Tok ut simmeringen enda en gang, og denne gangen var det også litt olje mellom simmering og lager (om sikkert var årsak til den fortsatte lekkasjen). Fant ingen skade på simmeringen denne gangen. Løfet så kassa opp i bakkant for å se hvor oljen kommer fra, og det kommer bare olje når nivået kommer helt opp til toppen av lageret. Dvs at lageret tetter i nedre del, men ikke i øvre del. Mitt spørsmål er da: Skal lageret i seg selv egentlig tette for olje, sånn at simmeringen i praksis jobber som ett støvskydd, eller skal det være olje mellom lager og simmering, og dette skal være tett uansett hvor lenge kassa står på "hue"? Alternativt at det er naturlig at det kommer olje med kassa på hue.. Bonus spørsmål: Hvordan er det å splitte denne kassa slik at man kommer til og kan bytte lageret på inngående aksel eventuelt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå