AlXz Skrevet November 4, 2009 Share Skrevet November 4, 2009 Noen som vet om det er mye forskjell på ac med skru brytere og digital ac ? Om det sitter ac med skru brytere i bilen fra før Kan man da bytte dette ut med digitalt ac/klima? Eller trengs det mer ledninger osv til dette??? (Tenker på om man bytter hele varmeapparatet med styringsboks, bryterpanel og ledninger som henger på dette + vifte). (Lånte et bilde her på forumet..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet November 5, 2009 Forfatter Share Skrevet November 5, 2009 Ingen som vet..? Noen som har digitalt liggende som kan ta noe bilder av kontaktene som kobles fra varmeapparat til bil-el-nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 hei. jeg tror man må bytte ut hele varmeregisteret, siden det er elektriske motorer som styrer spjeldene på digital, mens på manuell må man skru på varmeknappene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet November 5, 2009 Forfatter Share Skrevet November 5, 2009 hei. jeg tror man må bytte ut hele varmeregisteret, siden det er elektriske motorer som styrer spjeldene på digital, mens på manuell må man skru på varmeknappene. Hmm.., ok.. Har studert det med de skru bryterne litt.. Er ikke mer enn én vaier der, den sitter på en av bryterne helt til høyre tror jeg. Sitter motorer på dette også som justerer litt. Men min plan var å bytte hele varmeapparat med vifte, el-nett (som sitter på varmeapp) og bryterpanel + styringsboks (som også er koblet rett på varmeapp). Bør dette la seg gjøre? Eller ha de med digitalt bryterpanel mer /andre ledninger ellers rundt i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 aner ikke, jeg har ikke klima i min, men tenker på å gjøre det samme, bytte ut alt med digital klima... Det er nok en ¤%&/( jobb, men hadde vært en artig fritidssyssel når man liker å skru:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet November 5, 2009 Forfatter Share Skrevet November 5, 2009 Om man ikke har ac/klima fra før, så mangler nok bil-el-nettet engoddel ledninger.. Men kan det være mye forskjell fra manuell ac til digital ac? På de to bildene over.., kan man kalle det ac begge to, el er noe klima? Hva er forskjeller? hehe... Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 begge de to er vel klima, siden man kan stille inn en viss temperatur. A/C er vel når man trykker på "on" også kommer det kald luft uten en gitt temperatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune82 Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 Den normale betegnelsen på den manuelle varianten i en salgsannonse er aircondition siden den mer eller mindre er et vanlig varmeapparat med mulighet for kjøling. Den digitale blir automatisk klimaanlegg eller noe sånt, siden du her velger temperatur, og bilen selv bestemmer hva som er den ideelle temp og hvilke dyser som skal brukes for ideell varme/kjølefordeling i kupeen. Er i allefall dette som har blitt utfallet av diskusjoner jeg har hatt med andre om temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå