^th0mas^ Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Skal fjerne deler av takinteriøret inni min E36. Noen som har bilde av kassetten som slangene sitter på? Der vannet skal samles? Så vet jeg hva jeg skal se etter . Det er sikkert andre her som har hatt problemer med tett drennering, eller slanger som har ramlet av.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Du ser de ganske godt når du får tatt ut taktreket. De er ikke noen andre slanger der oppe en de til takluken..
jensemann23 Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 jeg hadde løs trekket, du løsner bare den som sitter over stolpen i forkant, så løsner du pakningen i kanten og bare bøyer ned trekket . forsiktig så du ikke ødelegger det. På min hadde det rustet mellom pakningen til takluka og karosseriet. Fiksa det, så ble det helt tett.
^th0mas^ Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Det vil si at pakningen din ikke var tett, jensenmann, men vannet som kom inn burde vel allikevel ha kommet ut via drenneringsslangene vel?
kim@etnorgeikrig.com Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 De er like greit og ta ut hele trekket med en gang. da slipper du å brekke de og du ser hele kasseten. Etter du har tatt ut treket kan du få en kompis til og spyle vann på taket mens du sitter inni å ser etter hvor de lekker..
jensemann23 Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Det vil si at pakningen din ikke var tett, jensenmann, men vannet som kom inn burde vel allikevel ha kommet ut via drenneringsslangene vel? nei, for lekkasjen var mellom kasetten og lukekarmen, og da "bommer" vannet på kasetten.. Pakningen må være tett mellom seg selv og selve taket, men den vil aldri være helt tett mellom luka og pakningen, derfor har man kasetten som samler opp vannet som kommer inn der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå