Ole-J Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Bilen det dreier seg om er en '99 316 E36 Da jeg kjøpte bilen for ca 8mnd siden fikk jeg feil på abs/asc. Feilkodene jeg fikk da var: 'Left Front wheel sensor" og "abs/asc feed back pump" Slettet feilmeldingene og byttet sensor og alt virket fint. Men de siste ukene har jeg hatt "forbigående feil" på sensoren jeg byttet. Får lys i dash (abs/asc) som forsvinner ved neste oppstart. Nå har lysene lyst i et par dager og jeg tar ny diagnose: "ABS/ASC feed back pump" "CAN ERROR" "Front left wheel sensor" Prøver å slette meldingene men får tilbakemeldingen "module not responding" Skrur tenning av og på igjen og tar ny diagnose: "ABS/ASC feed back pump" "CAN ERROR" "CAN ERROR: DME/DDE conection" Prøver å slette igjen men får hele tiden tilbakemeldingen "Module not responding" Noen som har tips/gode råd å komme med?
BMWPower. Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Høres ut som abs/asc styrenheten er deffekt, hender de går i stykker :/
Ole-J Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 Er det den hydraulikkenheten som er plassert på høyre side i motorrommet sett forfra?
AlXz Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Nei.. Styreenheten.., elektronikk boks. Ligger bak hanskeromet. Har en slik fra 92mod e36 325i coupe med asc.. Kan mulig selges.., lurt litt på å flytte over alt i en bil men..
Ole-J Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 OK. Kan den erstattes med en brukt eller må den programmeres først?
AlXz Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Kan erstattes med en brukt med samme nr mener jeg. Hva står det på din? Ta å sjekk ut det.. Min ser slik ut: Edit: Inlegg nr 4000 xD
Ole-J Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 Sliter med å finne ABS-styreenheten. Har tatt vekk hanskerommet: Kan den være i motorrommet, bakom batteriet?
AlXz Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Du har en stasjonsvogn du..? Da er det mulig en annen plass.., men hvor har jeg ikke noen peiling på dessverre :/ Mulig noe plass under baksete eller noe slikt?
Ole-J Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 Under baksetet har jeg airbag-sensoren. Har tro på at den er bakom batteriet i motorrommet, får se på det imorgen
Ole-J Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 Men noen som vet hvor ABS-styreenheten er plassert? ('99 E36 316 Touring)
Ole-J Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 På e36 fra 98/99 er tydeligvis styreenhet og pumpe slått sammen i en og samme del (som på de første E46); Så da er det å få tak i en brukt en fra Koed, evt herfra hvis noen har???
Ole-J Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Skrevet Juni 30, 2010 Bestilte brukt del med identisk delenummer fra Koed (måtte lete under E46 for å finne den). Var egentlig grei jobb å bytte enheten (husk å merke bremserørene før demontering så sparer man seg for mye bry etterpå . Demonterte også hovedbremsesylinderen for å få bedre plass. Etter å ha luftet bremsene var jeg spent på å se om ting fungerte. Sjekket feilminne vha Carsoft. Måtte slette feilmelding i DME (ABS/ASC unit block). Nå fungerer alt helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå