Gå til innhold

aktiv subwoofer i E39 Touring


Anbefalte innlegg

Vil montere en aktiv subwoofer i bagasjerommet på bilen min for å få litt mer guff i bassen. Det jeg lurer på er om jeg kan koble meg på en plass i bagasjerommet for å få signal inn på subwooferen. Eventuelt kan jeg jo koble meg inn på ene høyttalerledningen å få signal derfra..? Men jeg ønsker jo å få en remote-funksjon slik at subwooferen slår seg av når du slår av bilen, eller stereoanlegget. Hvordan kan jeg få dette til? Helst uten å trekke kabel frammenifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har batteri bak ja, så det er ikke noe problem. Subwooferen har også inngang for høyttalersignal, så det går også fint, men skulle helst ha kobla meg på med signalkabel, føler det blir bedre. Det er egentlig remotesignalet som er problemet, men det var et bra forslag å koble seg til baklysa, evt et relè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaslags spiller er det i bilen? Jeg har business cd spiller, og på den er det remoteutgang.

Det er ingen linjeutganger på den spilleren, jeg åpnet spilleren og loddet ut linjeutganger, men dette krever litt peiling på elektronikk.

Spilleren er forresten fra 09/98. Kan hende det er forskjell på den og din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et koblingsskjema slik at jeg kan koble meg inn på høyttalersignalene til original subwooferen (som jeg ikke har), deretter inn på en omformer slik at jeg kan bruke vanlige phono kabler videre. Her fant jeg også en remote som jeg kan bruke. Har også funnet en "under setet" sub som jeg har tenkt å skru fast på siden bagasjerommet. Pioneer sub'en som nevnt ovenfor blr litt i overkant stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Jeg tok en liten spansk en og koblet meg på under sideputa på venstreside i baksetet. Strakk deretter bare en flerleder bak til bagasjerommet. Løste seg fint for min del. Nå gjenstår å finne enkleste løsning for aux inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...