Gå til innhold

problem med tenning å bensinpumpe. Bilen starter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e34 520 24v. den starta ikke når jeg henta den,bytta styreenhet å da gikk bilen to dager å ca 25 mil å var helt død igjen når jeg skulle stare den igjen.etter det har jeg bytta hjerne igjen uten hell.

men i dag starta den plutselig 4-5 ganger også døde den igjen...

er det noen som har noen gode råd??

vært på flissundet med hjernen å dem lodda opp igjen noen dårlige pungter så den skal være i orden nå..

Skrevet

Jeg ville koblet til carsoft for avlesing av feilkoder, men ikke alle som har den muligheten dessverre, og enda mer dessverre er det at en avlesing av feilkoder i mange tilfeller ikke hjelper en dritt..

Ville sjekket om det er gnist og om pumpa leverer bensin.

Mangler gnist, så kan det være veivsensor som er deff. Får den bensin, så kan det være at pumpa klarer og levere bensin, men ikke trykk nok.

Tror trykket skal ligge på rundt 2,5-3 bar.

Skrevet

har klundra litt mere nå,å nå tenner den med start gass noe den ikke gjode før...

å rart det skal være med pumpe for når jeg fikk liv i den gikk den helt rent,men er bare at den er helt død plutselig når jeg skal starte den igjen..

Skrevet

Dårlig kontakt i noe i kretsen til pumpa? Kobl på ledninger på pumpa og til et multimeter så kan du se det kontinuerlig ;)

Eller koble på et manometer på bensinrailen?

Skrevet

har prøvd å tvagskjøre den til ingen nytte..

virker nesten som om det er at dysene ikke åpner.. så har blitt rådvill nå å det er noe jeg ikke pleier bli..

men her blir det litt for mye elektronikk at meg tror jeg som ikke skjønner

Skrevet

hei! det sitter rett ved siden av sikringsboksen. det er en liten boks ved siden av med 3 reler i! trur det er den 3. når den som er mot fronten av bil er den 1.

Skrevet

da har jeg også prøvd å måle veiv sonsor å kam sensor..det skal ut i fra det jeg skjønner være i orden..

er noen som har snakka på det er standarproblem at det er noe med tennigslåsen på di bilene der som kan fororsake det der..ænoen som vet noe om det??

å den går hvis jeg fore den på startgass..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...