Kriz85 Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Jeg har problemer med og starte min 91 E36. Spesielt når bilen har stått en stund eller når det er kaldt. Hvis bilen har gått litt og jeg prøver og starte den så starter den uten problem. Den har problemer med og holde seg på tomgang og går veldig "hakkete" hvis det er kaldt eller den har stått lenge. Lurer på hva som er galt? Må jeg bytte kaldstart dyse? Eller er det luftmengde måler? Har hørt mange teoirer på dette men har ikke så veldig peil på BMW da dette er min første. Takker for svar.. Kristian
E36Cab1 Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Sjekk motortemp.føler først og fremst,det er den som gir signal til ECU om å innlede kaldstart "program". Lambda er ikke aktiv i denne prosessen.
Kriz85 Skrevet November 7, 2009 Forfatter Skrevet November 7, 2009 Ok, så jeg må prøve og bytte denne? Selv om motor temp viser riktig inne i bilens panel? Litt off topic men har akkurat byttet thermostat og derfor vet jeg denne er riktig.
E36Cab1 Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Ok, så jeg må prøve og bytte denne? Selv om motor temp viser riktig inne i bilens panel? Litt off topic men har akkurat byttet thermostat og derfor vet jeg denne er riktig. Motoren din har 2 motor temp.følere,en til instr.bordet(som du snakker om),og en som gir signal til ECU. Denne kan du måle motstanden på(ohme),skal ligge innafor et visst område ved visse temperaturer. Den førstnevnte har ingenting med dette problemet å gjøre,den gir kun info til fører.
Kriz85 Skrevet November 7, 2009 Forfatter Skrevet November 7, 2009 okey.. får prøve og bytte denne da. kanskje det hjelper. du har ikke tilfeldigvis peiling på hvor jeg kan bestille denne delen og\eller hva den heter? takker for hjeloen.. krisitan
E36Cab1 Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Hos bmw,auto-trio,koed,gs-bildeler,schmiedmann f.eks. Kalles bare temp.giver eller føler på delefilmer. Husk å oppgi om det er M43 eller 40 motor du har
gisse Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 høres mest ut som vann eller overslagg i plugg hettene, ville tatt av plugghetene og sett om det var rift eller vann,
Kriz85 Skrevet November 7, 2009 Forfatter Skrevet November 7, 2009 takker for tilbakemelding. da prøver jeg tipset til gisse før jeg evnt bestiller ny føler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå