Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en e39 530 D 1999 mod. Nå som det går mot kaldere tider fikk jeg ikke start på den en dag, Så derfor kjøpte jeg nytt batteri til den og trodde at problemet var borte. Skulle ha bilen etter noen dager, og stømmen var borte igjen. Har målt at den trekker ca 3 amper når den står stille. Har dratt ut en og en sikring for å finne feilen, men jeg fant ingen ting. Noen som har noen tips.

Kan nevne at bilen er godt utstyrt med elektriske seter, gps osv.

Takker for svar.

• 4 weeks later...
Skrevet

Hei

Har hatt lignende problem på min 530D 99mod

Batteri er byttet og sjekket (trodde det nye også var gåent)

Lader ca.14V

Problem hos meg er kun i vinterhalvåret.

Ble tipset av BMW/Morris at mulig årsak er: defekt grensstallare (svensk, hvet ikke det norske odet) for varme/klimaanlegg vifta.

De mente at feil kunne forårsake at vifte i kupe kunne fortsette å gå på lav hastighet etter stopp av bilen.

Har sett at til tider er det 2 bare flekker på min frontrute, på størrelse med en håndflate hver, etter 8timer på jobb. Alle andre bilene på parkeringsplassen har vært iset helt igjen.

Byttet denne gransstallare idag. Håper flatt batteri er en sagablott nå :)

Skrevet

Dette ha hendt noen ganger med min også. det har altid skjedd når bakrutepusseren har vert i bruk og har vert parkert i pausestilling på motsatt side av ruta når jeg har stoppet motoren. Mistenker att den står å trekker strøm da. det ser ut som alle som klager på det har touring også. Jeg har aldri mistet strømmen om jeg slår den av før jeg slår av tenninga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...