jorg1s1 Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Har en M20 2.7 sugemotor, og tenkte å kjøpe grommere vippearmer (link) og ventilfjærer (link) fra PPF da jeg ønsker å varve på litt høyere turtall (sperra blir på mellom 7500 og 8000). Greia er at det allerede er montert kvasskam på 296 grader som er nøye justert og timet av en som virkelig kan det og det fungerer veldig bra, så jeg vil slippe å bruke flere tusener på å få noen til å justere det igjen. Det jeg lurer på er da om montering av disse PPF vippearmene og ventilfjærene vil gjøre at jeg må få justert og timet inn kammen på nytt? Eller påvirker ikke dette kammen i det hele tatt?
Waldez Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Går utfra at du har justerbart kamdrev. Om dette ikke flyttes skal bytte av vipparmer og fjærer ikke påvirke innstillingen. Skal du derimot varve betydelig høyre enn tidligere burde vel kammen times etter hvor du vil ha toppeffekten.
Bimmerlars Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 På M20 kan du vel ta ut vippearmer og fjærer med kam og register inntakt. Må ha utstyr for å trykksette sylinderen da selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå