Kriz85 Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Min 318i bruker litt mye drivstoff. Har hørt att jeg kan koble ut lamda og/eller luftmengdemåler for og se om det hjelper på forbruket. Noen andre som har tips eller innspill? Har prøvd og kjørt fint og økonomisk. Men kommer ALDRI under min 1L pr mil, dette også på langkjøring. Er motoren virkelig så tørst? Takke for alle svar! Mvh Kristian
325icab_88 Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Mange her som har hatt eller har! Fyr løs her
Kriz85 Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 Lurer på hvor mye disse motorene bruker pr mil på langkjøring? Har prøvd og målt min men kommer aldri under 1L pr mil. Da prøver jeg og kjøre fint. Er dette normalt? Synes dette er mye, emn mulig de motorene er tørste. Lurer også på om det er litt "daue" orginalt? Er klar over att det kun er 1,8L motor og att de ikke er spreke, men min er det ikke sprut i før 3-4.000 omr. Noe som ikke er som det skal mon tro? På forhånd takk.
engen90 Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Da er det nok et eller annet feil med motoren som gjør at den bruker alt for mye, kan kanskje ha sammenheng med at du syns den er litt slapp. Jeg har ikke sånn motor selv, men har klart og kjøre på under 0,8 på mila med m20b25 (e30 325) Veit ikke så mye om hva som kan være årsaken, men hørt at ødelagt lambda kan gi høyt forbruk.
Hauso Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 jeg ligger på 0.8 ca på min. m40b18 i e30. Hadde et vannvittig forbruk da lambdaen min var gåen. ca 3l på mila xD, Men det merker du. Prøv å koble av lambdasonden, og se om motoren endrer gange/bensinforbruk. Eller så kan lmm (luftmengdemåler) kanskje tulle litt med deg. du kan prøve å koble av denne også, og se om det gir utslag i gangen på motoren. Går det bedre, er den/ de ødelagte, og om den sliten med å holde seg i livet frakoblet, så funker det lykke til. Angående daue: ja, de er ikke spess friske, men går ikke noe dårligere enn andre 1.8 l motorer. er vel en ca 100 hk, og det er jo ikke allverden. Det lille som skjer, skjer fra 4k rpm og oppover. Hehe Håper dette var til hjelp!
Kriz85 Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 Takker for svar. Prøver og koble ut lyftmengdemåler og se om dette gjør utslag. Tviler på det er lambdaen siden den ikke bruker flere liter pr mil. Men kan jo prøve dette også hvis det ikke hjelper og koble ut lmm. Mvh Kristian
^th0mas^ Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Hvis lambda er gåen bør bilen i tillegg til forbruket ha ustabil tomgang og dårlig/lugging når du trør inn gassen.
Kriz85 Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 Den har kun ustabil tomgang ved kaldstart eller hvis den har stått lenge uten og bli brukt. Då går den noe ujevnt og bilen "kvæler" seg ved kjøring. Hvis jeg kjører litt og prøver og starte igjen går den normalt på tomgang.
Hyggmaister Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Min m40b18 i e36 klarer jeg få ned i 0,75 på langkjøring.. så noe skurrer ved forbruket ditt! De er ikke noen raketter nei, men forholdsvis spreke ift andre "normale" 1,8 litere fra 80 tallet...Er som sagt over 4000 ting begynner å skje, og kan bekrefte at det hjelper litt på derifra og opp med kvasskam, om du først plutselig måtte bytte den likevel
^th0mas^ Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Den har kun ustabil tomgang ved kaldstart eller hvis den har stått lenge uten og bli brukt. Då går den noe ujevnt og bilen "kvæler" seg ved kjøring. Hvis jeg kjører litt og prøver og starte igjen går den normalt på tomgang. Da er det neppe lambda. Mener lambda slår inn etter at bilen er varm. Har heller aldri vært borti at defekt lambda klarer å kvele en bil. Sjekk luftemengdemåler og falskluft.
jensemann23 Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 sjekk falskluft i innsugsbelgen og temperatursensorer i toppen.. ta en diag.
Kriz85 Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 Takker for svar. Jeg har ikke så peil på falskluft og tempsensorer i toppen. Hehe.. Men har siden jeg har litt startproblemer med den og har fått tips om og bytte en tempføler så kanskje dette har noe til felles med overforbruket på bilen? Er det sånn att jeg kan koble ut luftmengdemåler for og se om den bruker mindre? Og hvis den gjør det så må den byttes? Kristian
Rannem Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Takker for svar. Jeg har ikke så peil på falskluft og tempsensorer i toppen. Hehe.. Men har siden jeg har litt startproblemer med den og har fått tips om og bytte en tempføler så kanskje dette har noe til felles med overforbruket på bilen?Er det sånn att jeg kan koble ut luftmengdemåler for og se om den bruker mindre? Og hvis den gjør det så må den byttes? Kristian Hvis du kobler ut LMM og det ikke skjer noe er bilen allerede i nødmodus og bruker dermed mye bensin i utgangspunktet. Kobler du ut og LMM funker, vil bilen kveles. Å koble ut LMM for og sjekke om den bruker mindre bensin har ingen hensikt. Eneste dette er godt for er å sjekke om LMM er gåen. Er den det, må du enten prøve å rense med bremserens ellers er siste utvei å kjøpe ny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå