Bambozle Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Har nylig kjøpt meg en Bmw E34 5.20 som skal byttes motor i, så lurte jeg på: tenkte å årne meg med Kvasskam og turbo etterhvert .. skal ikke kjøre på turboen mer trøkk en 0.4-0.5 i første omgang, pågrunn av ... (Mye vil ha mer!) spørsmålet er, vil det holde med å bytte topppakning til en 3 mm kobberpakning med så lite trøkk? eller? hvor får jeg kjøpt et rimelig turbokit og rimelige kammer + fjærer til ventilløfterne?
Turbo-Tommy Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 For det første så finnes det mye info om dette ved å søke på "m50b25 turbo" f.eks Og for det andre så har jeg personlig ladet 1.5bar på original motor, så nei, du må ikke ha superduper toppakning for å kjøre trykk på en motor. Ladetrykket har null og niks å si for om en toppakning ryker eller ikke, tenningsbank og sylindertrykk har alt å si. Hvorfor vil du ha fjærer da? Dessuten er kvasskam det dummeste du kan gjøre når du skal hive på turbo. Blir helt feil forutsetning for turbo, da sugekammer gjør at du taper effekt på turbomotorer.
D.Toft Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 skal du ha turbo, så kjøp turbo kam, ikke kvasskam som er beregnet til motorer uten turbo.
Bambozle Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 okei, skjønner.. men er det da nødvendig å bytte kam i det heletatt? du snakker om no tennings greier.. er dette bare en justerings sak eller? hehe er neewbie jeg. så derfor jeg spør
Turbo-Tommy Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Du vil tape effekt på å montere "sugemotor"kammer. Monterer du turbokammer med mindre overlapp så er saken en annen, men det er lite å hente på en 2.5l før du kommer godt opp i trykk og effekt. Originale non-vanos kammer(om du har NV motor seff) kommer du et stykke med. Tenningsbank er omtrent som monsteret under sengen, og bør unngås for enhver pris Men tenningsbank kan seff "justeres" vekk ved hjelp av datasprut. Men det viktigste for å få skikkelig effekt på en 2.5l, er en god turbo samt skikkelig motorstyring/mapping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå