Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør at is-en har mer hester enn vanlig 318i ?

Har hørt noe styr om Vanos, men har ikke peiling

hva det er for noe .. Noen som kan forklare :P ?

Å har også hørt at is-ene er kvikkere enn 320-ene,

er dette sant? Ifølge tallene skal vell 320-ene være

0,2 sekunder raskere til 100km/t :o

Skrevet

Er ikke 318i sedan og 318is coupe, så da blir det vel litt mer motor til overs på disse bilene, men mener å ha lest at det er samme motor. Er sikkert noen som vet dette sikkert, så er insteressert i å vite det selv :)

Skrevet

Mener vekten er ganske lik på disse, men uansett så får jo ikke motoren 25 hk mer fordi bilen veier mindre :P

318i (M40/M43) er 8-ventilert og 318is (M42/M44) er 16-ventilert i hvertfall

Skrevet
Mener vekten er ganske lik på disse, men uansett så får jo ikke motoren 25 hk mer fordi bilen veier mindre :P

318i (M40/M43) er 8-ventilert og 318is (M42/M44) er 16-ventilert i hvertfall

okey! men is'en i forhold til 320?

har 320(både e36 og e46) 16+ ventiler?

Er dette med ventiler vanos forresten?

Skrevet

is'n har veldig riktig vektfordeling så er noe koseligere å kjøre svingete med en is kontra en 320.

320 er jo en sekser så den har ikke 16 ventiler nei.

Skrevet
Mener vekten er ganske lik på disse, men uansett så får jo ikke motoren 25 hk mer fordi bilen veier mindre :P

318i (M40/M43) er 8-ventilert og 318is (M42/M44) er 16-ventilert i hvertfall

okey! men is'en i forhold til 320?

har 320(både e36 og e46) 16+ ventiler?

Er dette med ventiler vanos forresten?

Vil tro 320 har litt mer moment, men som nevnt over her så er den jo mer fremtung enn IS'en.

320 er sekser så den (M50/-52/osv.) har 24 ventiler.

M20 som stod i E30 og tidlige E34 har 12 ventiler.

Vanos er noe med variable ventiltider. Er ikke sikker på hvordan det funerer da.

Har ikke hverken vanos eller 16/24v selv så... 318i: 8v-power :twisted:

Skrevet

hehe pent!

har akkurat kjøpt meg en is, virker som den drar nok så likt en 320 i aksen, kanskje bedre og! virker rett og slett sprekere, men må opp på 3-4 rpm før det begynner å dra skiklig. 320 har vell mer bunndrag pga moment (?).

har akkurat kjøpt meg en is ;)

Skrevet

Thomas;

Ser du skal bytte motor, setter du i gang med eller uten dokumneter for dette motorbytte? Jeg spør pga jeg planlegger det samme men jeg spurte Hovedimportøren og vegvesnet først.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1397862#1397862

Ser ut om det kan bli vanskelig å få dette godkjent, da JEG ønsker å ha det godkjent eller ihvertfall bekreftelse på at dette blir godkjent før jeg handler meg delebil :)

Skrevet

Den oppleves nok raskere pga av et lite dupp i effektkurven ved 4Krpm eller noe i forhold til seksern som er mere gjevn.

Samme synes jeg om M20B20 vs M50B20, E30 320i kjennes raskere ut enn e36 320i, men i følge BMW så er ikke dette tilfelle.

Skrevet
Den oppleves nok raskere pga av et lite dupp i effektkurven ved 4Krpm eller noe i forhold til seksern som er mere gjevn.

Samme synes jeg om M20B20 vs M50B20, E30 320i kjennes raskere ut enn e36 320i, men i følge BMW så er ikke dette tilfelle.

ahh ja det kan være noe der du sier ja.

draget på selve 2 gir f eks, grunnen til jeg følte

at denne drar kanskje litt sprekere enn 320 er pga

det begynte å dra for fullt når jeg kom opp på 3-4 tusen!

ja ifølge en slik link som ligger på dette temaet skal visst

bmw (e46 og e46) 320 gå 0-100 på 10,00 mens is gå på

10,2.. småmarginer! men merker at is-en ikke har like bra

bunndrag som en rekke 6'er.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...