Gå til innhold

E34 M5 3.6 og reell effektøkning?

Nénmacil
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Den siste tiden har jeg kommet over flere salgsannonser for E34 M5 3.6 hvor selger(e) oppgir motoreffekt på ca. 350 hk. I utgangspunktet yter disse motorene 315 hk, så jeg lurer ganske enkelt på hvor reell denne påståtte effektøkningen egentlig er? I et konkret tilfelle begrunnet selger effektøkningen med en Harman chip som skulle gi 25 hk ekstra, samt åpent sportsluftfilter og annet eksosanlegg som visstnok skulle gi en effektøkning på ytterligere10 hk. Jeg er ikke overbevist, og spesielt ikke etter å ha lest denne forumtråden (gjelder riktignok Hartge men likevel).

Jeg vet at lett til moderat effektøkning kan oppnås enkelt på turbomotor, men jeg ser for meg at en reell effektøkning på en sugemotor vanskelig skal gjøres med kun disse oppgraderingene? Jeg ville kanskje tippet på en reell effektøkning på inntil 10 hk, avhengig av om hele eksosanlegget er byttet ut, men noe særlig mer enn det virker usannsynlig uten ”større modifiseringer”. Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å bytte coiler i en 3,6 da.. har heller ikke så veldig tro på noe bunndrag.. toppeffekt derimot som følge av høyere turtall er mulig.

hartge er BY FAR en mer seriøs aktør på disse gamle bilene enn hamman.. min erfaring da..

grunnen til at man kan få bedre bunndrag osv som mpower snakker om, er at man utnytter at man kjører på høyoktan.. (98).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...