Mikkel Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 monterte angel eyes jeg kjøpte fra en på forumet hær på min 86modell preface. fikk et problem da ringene slokker på høyre side vis jeg skrur på nærlys. men på venstre side fungerer di fint. hadde ikke det hær problemet med orginal lyktene. koblet ringen sin (pluss)rød på org park kontakten og tok (minus)svart rett fra kalossori på begge sidene. skal prøve og måle litt seiner. hadde vært fint om noen hær kunne ha vist ka problemet er
Mikkel Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 la merke til kjørelyset bak på høyre side fungerer heller ikke.
Mikkel Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 istede for og ta - fra kalossoriet tok jeg fra lysene. hjelpet ikke. har jo det problemet med at lysene i hele dashborde slår seg av når man setter på nærlys.
KrHeLl Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 har jo det problemet med at lysene i hele dashborde slår seg av når man setter på nærlys. Dette høres ut som en seriøs kortslutning! Bare å begynne ¨å feilsøke. Ta ut sikkringen for nærlys/kjørelys, kutter lysene i dashen fortsatt ? Hvis ikke ligger feilen mellom sikringsboks og selve lyset, kan være kabelbrudd eller feilkobling. Hjelper det ikke så ligger feilen før sikringsboksen, er ikke kjent med e30, men har du en haynes bok så er det bare å følge koblingsskjemaet og feilsøke. sjekke kabler, anbefaler å bruke et multimeter. Du kan måle motstanden i kabelen og se om den er kortsluttet. Mål mellom Jord(chassis) og kabelen du vil måle. 0ohm = kortslutning. OL(OVER-LIMIT) = brudd på kabel (Altså ikke kortslutning). OBS! ikke mål resistans(motstand) med spenning på, da vil sikringen i multimeteret ryke evnt. at multimeteret går i stykker. Hvis du ikker er kjent med bruk av multimeter men vil prøve deg, så PM meg så skal jeg forklare så godt jeg kan.
Mikkel Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 takk for svar gjer meg noe og jøre. vet ikke kass sikering er til det skulle gjerne ha sedd en skjema over det om noen hær har? gjerne også koblings skjema over hele lednings nettverket på biln. motor og lys. eller vet noen kor jeg kan få kjøpt bok over det? biln er en Bmw E30 316 1.8 86modell
KrHeLl Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Tror det er 13 OG 14 ut fra en oversikt jeg så på google. Men står det ikke en oversikt i dekselet til sikringsboksen din? evnt. i bruker manualen. se link for den oversikten jeg fant: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=60297 koblingskjema finner du her: http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/ Direktelink til din 86mod: http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_86.pdf Les under: - Troubleshooting - side 7 - Fuse data chart (under "Power distribution") - side 11 - Headlight (nær/fjernlys) koblingskjema - Side 14 - Headlights/Foglights - side 74-75 Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå