Gå til innhold

Hvor mye effekt tåler en E30-M3 bastilling????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E30 m3 88 mod som jeg skal bygge en "moderat" gatebil med og bruke S14 motor men bytte innmat og bygge om til turbo med effekt på 500+hk.

Jeg har fått tak i en bakstilling som er nesten ferdig ombyggd med 8,8" E34 m5 diff,drivknuter,nav,hjulager og selholm svikstål akslinger.men krever en ombygging av innfestninger til diffhuset i gulvet,mellomaksel,demperinnfestning.denne bakstillingen er god for 1000hk men jeg lurer på om det er nødvendig da den orginale m3 bakstillinga muligens holder til 500hk. ER DET NOEN SOM HAR NOEN ERFARINGER MED DETTE???????

Skrevet
Jeg har en E30 m3 88 mod som jeg skal bygge en "moderat" gatebil med og bruke S14 motor men bytte innmat og bygge om til turbo med effekt på 500+hk.

Jeg har fått tak i en bakstilling som er nesten ferdig ombyggd med 8,8" E34 m5 diff,drivknuter,nav,hjulager og selholm svikstål akslinger.men krever en ombygging av innfestninger til diffhuset i gulvet,mellomaksel,demperinnfestning.denne bakstillingen er god for 1000hk men jeg lurer på om det er nødvendig da den orginale m3 bakstillinga muligens holder til 500hk. ER DET NOEN SOM HAR NOEN ERFARINGER MED DETTE???????

Den orginale holder, det er drivknutene som ryker med mye herjing.

Skrevet

He he, Lasse skal se om du greier å holde deg til de 500+.

Tror jeg blir mange +++, for du greier nok ikke å holde deg.

Med sånn M5 bakstillig, blir bilen en del kg tyngere. Så med så lett bil som mulig, holder ting bedere.

Får også sviktstår aksler til org E30, med sånne og nye 325/M3 knuter, skal det nok holde en god stund.

Nye holder lenger en gamle slitte. 325 og M3 har de store knutene, så disse må du ha.

Men med 500+ burde du ha med noen ekstra på treff. :D

Skrevet

Ja jeg skal vel innrømme at jeg har vel ikke blitt helt kvitt mye vil ha mere lidelsen,escoten la jo på seg et parhundreogfemti hk mere enn 500hk i løpet av et par lange vintere. :lol: kjenner du noen som trenger en ombygd bakstilling??? samt har du eller kjenner noen med m3 bakstilling til salgs?

MVH

Lasse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...