Elwaro Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Har en 99 BMW 318 ia som har problemer med start fra tif til annen. Når man skal starte bilen er den helt død og det virker som den er helt tom for strøm. Når jeg setter på laderen så viser den at batteriet er fulladet like etter, og bilen starter som normalt. Noen som har gode råd for hva som kan være feil? Det er neppe batteriet for dette har jeg byttet flere ganger da jeg trodde det kunne være det som var feilen.
Glennski Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Mål om det er noe som trekker størm når bilen ikke er i bruk.
Elwaro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Mål om det er noe som trekker størm når bilen ikke er i bruk. Men som jeg skriver så er det mye som tyder på at den egentlig ikke er tom for strøm. Når jeg kobler til en batterilader så ......vips så er det masse strøm umiddelbart. Dvs. iløpet av sekunder eller 1 minutt eller 2.
Elwaro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Kansje dårlig kontakt en plass. Det kan hende. Det rare er at det virker som det er nok med et lite "input" fra laderen så blir alt iorden.
Elwaro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Tilleggsopplysninger: Det er strøm nok på batteriet men når jeg prøver å starte er alt 100% dødt. Dvs. at det ikke er et eneste klikk i noe som helst. Altså er det vel neppe batteri og starter? Etter å ha koblet på batterilader så starter den umiddelbart og alt virker normalt.
^th0mas^ Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Har hatt samme problem som gikk over av seg selv. Jeg fikk imidlertid lys i instrumentpanelet og lysene i bilen. Det var når jeg skulle starte at bilen er 100% død. Hvordan er dette hos deg? Det kan være dårlig kontakt i kablene til starteren. Tenningslåsen osv. Edit: sjekk også kablene på batteriet. Puss de rene.
Elwaro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Har hatt samme problem som gikk over av seg selv. Jeg fikk imidlertid lys i instrumentpanelet og lysene i bilen. Det var når jeg skulle starte at bilen er 100% død. Hvordan er dette hos deg? Det kan være dårlig kontakt i kablene til starteren. Tenningslåsen osv.Edit: sjekk også kablene på batteriet. Puss de rene. Jeg har lys men ellers er alt dødt. Feilen er periodisk og har vært bra siden sist vinter. Men idag sto den igjen(12 november). Batteritilkoblingene er bra,det vet jeg. Men ellers har jeg ikke sjekket noe. Det rare er at alt blir bra igjen bare jeg får koblet på batterilader'n. Og som sagt; den bør ikke stå på mer enn noen sekunder !
Glennski Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Men når du får startet bilen, fungerer alt som det skal da? Og hvis du stopper bilen, starter den igjen da?
Elwaro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Men når du får startet bilen, fungerer alt som det skal da?Og hvis du stopper bilen, starter den igjen da? Ja,alt fungerer som det skal ellers-så langt jeg kan forstå. Og den starter igjen etterpå også. Da kan den gjerne fungere bra en mnd. eller to og så kan den plutselig være død igjen.
Waldez Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Gjør reint batteripoler og trekk til. Gjør det samme med tilkoblinger på selvstarter og alle jordingspunkter.
Elwaro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Batteripolene sitter 100% men jeg skal sjekke kablene til starter. Men fortsatt synes jeg det er rart at alt bli iorden bare man kobler på batterilader. Fungerer hver gang ! På meg virker det som at det er den strømimpulsen som den da får som løser problemet. Rare greier.
johnny120000 Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Du må jo begynne med å måle spenninga på batteriet når bilen ikke vil starte.Ellers blir jo alt bare antakelser.
^th0mas^ Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Men du sier at bilen starter ved bruk av kabler. Da kan du utelukke startmotor, innslag til startmotor, batteri, tenning o.l. Da kan det rett og slett bare være strømmen. Men det hele høres veldig rart ut. Med "hjelpestrøm" på batteriet starter bilen sier du? Det vil jo si at bilen har kontakt når du vrir om nøkkelen, bare at bilen får strømhjelp! Kontakt er det like forbanna? Bilen får jo signalene om at bilen skal starte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå