Elwaro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Men du sier at bilen starter ved bruk av kabler. Da kan du utelukke startmotor, innslag til startmotor, batteri, tenning o.l. Da kan det rett og slett bare være strømmen.Men det hele høres veldig rart ut. Med "hjelpestrøm" på batteriet starter bilen sier du? Det vil jo si at bilen har kontakt når du vrir om nøkkelen, bare at bilen får strømhjelp! Kontakt er det like forbanna? Bilen får jo signalene om at bilen skal starte. Det jeg sier er at når jeg kobler på en batterilader så er det fullt opp med strøm og bilen starter etter få sekunder. Noe hjelpebatteri eller annen hjelpestrøm har jeg ikke prøvd. Men......det virker IKKE som det mangler strøm når batteriet fungerer etter disse sekundene?
Aquarius Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Men du sier at bilen starter ved bruk av kabler. Da kan du utelukke startmotor, innslag til startmotor, batteri, tenning o.l. Da kan det rett og slett bare være strømmen. Nesten enig i dette. Hvor fester du startkabler? -pol på blokka eller på -batteripol? Når starter virker død, dempes belysning i dashbord/instrumenter når du forsøker å kjøre starter?
Elwaro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Men du sier at bilen starter ved bruk av kabler. Da kan du utelukke startmotor, innslag til startmotor, batteri, tenning o.l. Da kan det rett og slett bare være strømmen. Nesten enig i dette. Hvor fester du startkabler? -pol på blokka eller på -batteripol? Når starter virker død, dempes belysning i dashbord/instrumenter når du forsøker å kjøre starter? Jeg fester koblingene fra lader til batteripolene, både pluss og minus. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett hvordan lysene utvikler seg når jeg vrir på tenningsnøkkelen men alt er helt dødt. Totalt dødt som ved et brudd. Jeg tror ikke lysene svekkes men er ikke sikker. Og nå, etter å ha benyttet lader, går den igjen noen dager så nå kan jeg desverre ikke gå ut og sjekke hvordan lysene utvikler seg. Men det esensielle slik jeg ser det er; hvorfor skal det bare noen sekunder med ladestrøm til for å få alt til å fungere igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå