kbpE30 Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 er det noen i nærhetaen av brønnøysund som kan hjelpe meg.. holder på med motor bytte. men ingen ting passer. kan noen hjelpe meg fysisk.. litt historie kjøpte da denne e34 touringen i september 08 31/12-08 kom elgen slik at jeg havnet i DAS autovern. ødela hele venstre side. fikset og helt opplakkert feb 09 14 dager etter ble jeg presset av veien og hele høyre side oppskrapet og bulket. juni 09 motor ras. har kjøpt ny brukt motor fra e36 og byttet den jeg fikk vite av dere her inne.. det har sei slik at jeg ikke får motoren på gir kassa. og alle disse ledningene/slanger som skal hit og dit. dermed.. kan noen hjelpe meg å få motet tilbake er jo sinsykt gla i denne bilen og har ikke lyst å gi opp:(
AlXz Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Er 24v motor du hadde fra før i e34'n? Girkassa bør passe på den. Du har bytta bunnpanne, skulpedeksel, oljesil/pickup og peilepinnerør + pinne på motoren? Da kan også bytte motor el nett, ellers må det mulig legges opp litt strøm rundt og noe rare plasseringer på koblinger osv. Vannslanger på e34 er noen ganger litt lengere enn e36.., mulig du må bytte om litt. Men har den gamle motoren og se etter?
kbpE30 Skrevet November 13, 2009 Forfatter Skrevet November 13, 2009 ja er m50 motor fra før. ja har bytta alt. dvs bunnpanne og alt inni der lednings nett som stammer fra en e34 seff. ikke helt lik det som sto på bilen.. har 3-5 plugger til overs?? mangler ca 1 cm i øvre kant av girkassa for å få den helt på. er dette derfor cluchn ikke funker? så er det alt av bensin slanger ol. skulle gjerne ha hatt en bil å sett etter
tangorev Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Noen plugger er det ofte til overs.. så lenge de ikke er vitale kan du bare la de ligge.. Ang girkassa så er blokkene identiske. Skal passe! Om kassa sitter skjevt er det sikkert splinsen som gjør at clutchen ikke fungerer. Når kassa ikke går på, er det mest sannsynlig clutchen som ikke er sentrert.. Ang plugger/bensinsystem kan du prøve deg på gsbilder.no Der får du opp skisserte deletegninger. Lykke til;)
kbpE30 Skrevet November 13, 2009 Forfatter Skrevet November 13, 2009 ok takker.. da blir bilen dratt på verksted. for å få på kassa. skulle få en fast pris på alt som jeg har igjenn:) håper at den blir færdi før jul:)
-Vegard- Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 sikkert skada ene sentreringstappen på den plata mellom motor og kasse? Da får du ikke kassa på..
Bimmerfører Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Bare ett spm. Var det manuell kasse på begge bilene, så det ikke var aut i en bil for da får du ikke kassa til å passe pga senter-ringen, Husker ikke hvem som har størst hull igjen, men bytter du innmat og svinghjul er saken løst, hvis det var automat / manuel kasse og ikke manuell / manuell
kbpE30 Skrevet November 13, 2009 Forfatter Skrevet November 13, 2009 begge gir kassen heter 260..så det blir vell det samme??
kbpE30 Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 eller jeg bruker jo gir kassa fra e34 på e36 motorn. og den plasta mellom motor og kasse.-men har vel ingenting å si??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå