Gå til innhold

M52 med tett veivhusventilasjon?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har tett veivhusventilasjon på M52 (hvilket jeg har forstått er ganske vanlig, og som igjen fører til overtrykk i toppen og mulige lekkasjer), er det da i selve plastslangen fra toppdekselet, eller er det noe annet sted det tetter seg?

Har av toppdekselet for å bytte pakninger pga. lekkasjer ned i plugghull og også på utsiden av motoren, så tenkte jeg skulle sørge for at ventilasjonen er i orden før jeg skrur sammen igjen... ;)

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du trenger nok ikke av med innsug ,syklonfilteret sitter slik at du kan plukke det ut etter at slanger og spjellhuset og noe annet er fjernet ,det er stort sett røret på selve peilepinnen som tetter seg og det bare bygger seg på videre med gørr derifra. Har byttet syklonfilteret og alle 3 (2) slanger og peilepinne på flere biler pga dette problemet.

Skrevet

Hmm. Håper jeg klarer å rense opp disse delene heller, slik at jeg kan skru det sammen igjen i helga. Får heller ta opp igjen den biten igjen senere, trenger jo ikke ha av toppdekselet for det. Har bare ikke lyst til å skru på toppdekselet igjen hvis det er potte tett i ventilasjonen.

Det var seriøst grisete under toppdekselet, og det som en gang var en gummipakning er nå knallhard og helt sprø plast! Skikkelig drittjobb å få den løs, spesielt plugghulltetningene.

Skrevet

Har ute oljeutskilleren nå, blåser rett gjennom inn til innsuget, så dampen har sluppet ut, men slangen til peilepinnen, og røret den sitter på inn på peilepinnen, var temmelig tett, så det har vel forsvunnet en del olje ut eksosen i stedet for ned i bunnpanna igjen.. går ut fra det er det som er problemet med dette?

Men hvordan får jeg åpnet den forbanna filterboksen? Det er to plastbokser på den med "klips", men jeg får de pokker ikke av. Er jo umulig å klemme inn 5 klips samtidig uten verktøy eller noen ekstra hender. :roll:

Ellers må jeg si; Dette var en skikkelig drittjobb! :?

Bare møkk og drit overalt. Vurderer å ta alt med i delevaskeren på jobb. Menmen, nå blir det ihvertfall slutt på lekkasje både fra servobeholderen og toppdekselpakningen, så det blir digg. :)

Skrevet

Dårlig med respons her. Ser jeg må bytte hele ventilen til 700,-. Kjedelig..

Men hvordan sitter peilepinnerøret fast? Kan det løsnes og tas av på enkelt vis?

Skrevet

Du har sikkert funnet det ut nå Gunnar ,men det sitter kun i en skrue langt opp på peilepinnerøret så trekkes peilepinnen rett opp etter å ha vridd den litt runt for å skaffe klaring ,så sitter det gjenom en o-ring og ned i bunnpanne.

Skrevet

Noen som har hatt dette på 318? Toppen av luftpunpen har løsnet, men boltet den tilbake, så hoppet en slange til servoen ut. Hvor skal jeg lete?

Skrevet

Takker gutter. Jeg løsna skrua på peilepinnerøret og fikk dratt det løs fra bunnpanna, men det var seriøst ikke mulig å få det opp og ut!

Prøvde alt mulig, men det var rett og slett fysisk umulig uten å begynne å bøye røret en god del. Det tok i et motorfeste på vei opp. Synd siden jeg kunne tenkt meg å få det opp for å få renset opp returen fra utskilleren skikkelig.

Skrevet

Hmm, kan dette problemet gi suselyd på kald motor???? lekker også litt servo-olje fra beholderen... finnes det noen info om hvordan man går fram og hvilke deler man burde bytte????? :D

Mvh Torstein.

Skrevet
Bytt peilepinnerør samtidig, de nye er re-designet med større åpning til oljeventilasjonen og skal løse problemet med tett rør og ventil.

til hvilken bil?

bruker det ikke stå på realoem.com om det er byttet\endret på deler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...