fast Dog Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Fikk endelig en ny hjerne, men fikk ikke start me den! den startet med den gamle så hva er galt! begge tallene på boksen var identiske.
toomas Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Her var det jaggu mye info. hadde jo vært greit med åssen bil osv dette gjelder da sevlvom det ikke er kjempe relevant i forhold til spørsmålet. men i forhold til hjerne problemet ditt så er vel en av disse mulig 1: defekt hjerne 2:du har en hjerne som er programert til en annen startsperre 3: du har kåla med noe annet mens du tok ut hjernen og problemet ligger ikke i hjernen
Esbos Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 2:du har en hjerne som er programert til en annen startsperre/quote] Hjernen har vel lite å gjøre med startsperren, hvis jeg ikke husker feil..?
///Naitsirk Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Hvis det er e39'n du har bytta på så er det jo ikke så fryktelig rart at den ikke starter
fast Dog Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 oki..da er det startsperren. Er dette mulig å få omprogrammert da? var bare noe her som sa at ews ikke lå i motorstyring, dermed trengte jeg ikke å styre me nye nøkler osv!
///Naitsirk Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Du må på bmw å omprogramere ews til den nye hjernen...
fast Dog Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 Oki...er dette er stor jobb? Kostbar?? Kan jeg bruker de gamle nøklene??
fast Dog Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 Jeg fikk egentlig bare hjernen! ser nå at det flere som sier at jeg må ha ews og nøkler fra donorbilen!?? stemmer dette?
fast Dog Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 Har jeg gjort et bomkjøp eller kan jeg bare levere bilen inn å få dette programmert uten mer kødd!????
///Naitsirk Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Roann a Johann!! Slapp av, du har ikke gjort noe bomkjøp. Og nøkkel og alt det der er ikke nødvendig i det hele tatt. Lever bilen din på nærmeste BMW-verksted og dem fikser omkodingen av ews på ca 15-20 minutter. Pris aner jeg ikke, men timesprisen ligger vel på omlag 1000kr + moms trur jeg
fast Dog Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 Roann a Johann!! Slapp av, du har ikke gjort noe bomkjøp. Og nøkkel og alt det der er ikke nødvendig i det hele tatt. Lever bilen din på nærmeste BMW-verksted og dem fikser omkodingen av ews på ca 15-20 minutter. Pris aner jeg ikke, men timesprisen ligger vel på omlag 1000kr + moms trur jeg oki...herlig! takk for hjelpen
Ørjan_S Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Har du kjøpt en brukt DDE/DME (motorens styreenhet) er denne knyttet opp mot EWS i bilen den kom fra. Dette kan (såvidt jeg vet) ikke reprogrammeres/kodes/synkroniseres på nytt ved bruk av BMW's utstyr (MODIC/DIS/SSS). Om det er mulighet for dette i deres nye system, ISTA, vet jeg ikke.
///Naitsirk Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Hmm..har nå omprogramert min ørten ganger jeg men =P
fast Dog Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 Sier du altså at denne er verdiløs uten EWS? Fikk nemlig bare hjernen.
///Naitsirk Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Sier du altså at denne er verdiløs uten EWS? Fikk nemlig bare hjernen. Slapp av..det er bare vås
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå